به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ئ «کاظم سپاسی» در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: با بهره گیری از ظرفیت ها و زیرساخت های موجود همراه با روحیه انقلابی گری می توان نسبت به تقویت بنیه اقتصادی کشور گام اساسی برداشت.

وی ادامه داد: تجربه ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نشان می دهد در هر شرایط و مقطعی که اقدام انقلابی در کشور صورت گرفته یک گام به جلو برداشته شده، بنابراین باید با احیای این روحیه و با بهره گیری از تفکر و ایده های جوانان ایران اسلامی تحریم های دشمن را به فرصتی ارزشمند تبدیل کرده و برای تقویت و توسعه اقتصادی کشور گام های اساسی برداشت.

امام جمعه موقت اراک اظهار داشت: در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و در شرایط تحریم، جوانان غیور و خدوم سپاه پاسداران در قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) توانستند پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به عنوان یک شاهکار فنی و مهندسی راه اندازی کرده و به تازگی توانایی صادرات بنزین این مجتمع پالایشگاهی مطرح شده، بنابراین هم ظرفیت و هم تگنولوژی و نیری انسانی برای انجام کارهای بزرگ در کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کرد.  

حجت الاسلام و المسلمین سپاسی در ادامه سخنان خود به تحریم شدن وزیر امور خارجه کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: دشمن با این عمل خود نشان داد که زبان گفت و گو و مذاکره را نمی داند و باید با تمام توان و ظرفیت موجود مقابل او ایستادگی و مقابله کرد.

وی افزود: کشور ایران از ظرفیت و امکانات مقابله با دشمن برخوردار است و باید در تمام بخش ها به طوری خود را قوی کنیم که دشمن نتوان ما را تحریم کند و این مهم با روحیه انقلابی و کار برای خدا امکانپذیر است.

امام جمعه موقت اراک در بخش دیگری از سخنان خود به ۲۳ مرداد و سالروز جنگ ۳۳ روزه نیز گفت: پیروزی جبهه مقاومت مقابل رژیم صهیونیستی ثابت کرد که در مقابل دشمن یاغی و زورگو باید مقاومت و ایستادگی کرد و زبان تسلیم مقابل زورگویان جواب نمی دهد.

وی در ادامه سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری در جمع نخبگان کشور نیز اساره کرد و گفت: معظم له در این دیدار فرمودند پیشرفت علمی سودمند، نگاه انقلابی و مبتنی بر اعتقادات اسلامی در کشور امکانپذیر است و جوانان نخبه ما باید با این رویکرد مقدس مرزهای علم و دانش را فتح کرده و کشور را در مسیر توسعه قرار دهند.

وی تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری هموره راهگشای مشکلات و چراغ راه آحاد مردم و مسئولان در پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی بوده و به همین دلیل دشمنان انقلاب وجود معظم له را بر نمی تابند و به گفته خودشان تا این آیت الله پولادین در ایران هست امکان نفوذ در این کشور غیرممکن است.

امام جمعه اراک در ادامه سخنان خود با اشاره به موسم حج تمتع نیز گفت: حج یک اجتماع وحدت بخش است و در این اجتماع ظرفیت های مسلمانان به عینه مشاهده می شود و همین فریضه عامل انسجام مسلمانان محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسملین سپاسی ادامه داد: در حج هیچکس نسبت به دیگری برتری ندارد و وقتی انسان محرم می شود باید باید لباس گناه را از تن بیرون آورده و  لباس احرام و. بندگی خداوند را بر تن کند و واقعیت حج شناخت خداوند است.

وی در خصوص روز عرفه نیز گفت: روزعرفه و دعای عرفه، از معنویت بسیار بالایی برخوردار است و بهترین ایام و فرصت برای خود شناسی و ارتباط با خداوند متعال است.

امام جمعه موقت اراک بیان کرد: طلب آرامش، عافیت و عاقبت به خیری، استغفار و طلب رضای الهی از شاخص ترین خواسته انسان از معبود است دعای می تواند، بهره و حظ معنوی لازم را در اختیار مردم متدین و مومن قرار دهد لذا باید از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

حجت الاسلام سپاسی در خصوص هفتم ذالحجه و سالروز شهادت امام محمدباقر(ع) نیز گفت: این امام همام در دو دهه امامت خود، باوجود همه محدودیت‌ها و سختی‌ها خدمات زیادی برای تثبیت و گسترش تشیع انجام دادند.

وی با بیان اینکه فقه مذهب تشیع مرهون احادیث امام باقر(ع) و امام صادق(ع) است، بیان کرد: اگر احادیث این ۲ امام همام از فقه شیعی حذف شود، چیزی از این فقه باقی نمی ماند.  

امام جمعه موقت اراک با اشاره به حوزه های علیمه نیز گفت: برخلاف تبلیغات منفی دشمنان، روحانیت از محرومترین اقشار جامعه هستند و شهریه های آنها بسیار پایین تر از خط فقر است.

حجت الاسلام و المسلمین سپاسی، بیان کرد: باید با حضور نوجوانان و نونهالان در حوزه های علمیه و تحصیل علوم اسلامی نسبت به تقویت حوزه ها اقدامات جدی صورت بگیرد.

نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می شود.

۳۰۱۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.