به گزارش ایرنا، دکتر« جواد جواهری»  روز چهارشنبه در نشست با اصحاب رسانه خمین به مناسبت روز خبرنگار افزود: ۳۰ هزار و ۱۵۰ نفر جمعیت بالای ۳۰ سال شهرستان به عنوان جمعیت اجرای این طرح  هدفگذاری شد.
وی ادامه داد: در این طرح ۲۶ هزار و ۸۸ نفر معادل ۸۶ و پنج دهم درصد جمعیت هدف گذاری شده در سامانه سیب و ۱۴ هزار و ۴۲۱ نفر معادل ۴۸ درصد جمعیت هدف گذاری شده در سامانه سلامت غربالگری شدند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: ۳۱۵ نفر دارای فشار خون بالا شناسایی و سه هزار و ۹۰۸ نفر در شهرستان ارجاع داده شدند.
جواهری گفت: ۱۳ هزار و ۴۲۳ نفر دارای فشار خون طبیعی، هفت هزار و ۳۵۳ نفر فشار خون بالا، ۵۰۶ نفر مشکوک به بیماری فشار خون بالا، سه هزار و ۱۷۸ نفر فشار خون کنترل شده، ۶۹۵ نفر بیماری فشار خون با کنترل مطلوب، ۸۳۷ نفر بیماری فشار خون با کنترل نامطلوب، چهارهزار و ۷۶۶ نفر مبتلا به فشار خون بالا، ۶۲ نفر نارسایی کلیه با فشار خون قابل قبول و ۶۵ نارسایی کلیوی با فشار خون نامطلوب در این شهرستان شناسایی شد.
وی افزود: ۳۱۲ زن بارداری زیر سن ۳۰ سال و ۱۲۷ بیمار کلیوی در این شهرستان زیر پوشش طرح ملی کنترل فشار خون قرار گرفتند.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد:  فشار خون افراد در ۷۰ مرکز بهداشتی، خانه بهداشت و پایگاه سلامت و ۳۲ پایگاه سیار در این شهرستان اندازه گیری شد.
جواهری یادآور شد: مرحله اول طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با محوریت اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه نسبت به فشار خون از ۲۷ اردیبهشت تا ۱۵ خرداد و مرحله دوم این طرح با محوریت اندازه پایش فشار خون از ۱۶ خرداد امسال آغاز شده و تا ۱۵ تیر همزمان با سراسر کشور در خمین اجرا شد.
وی  با اشاره به اینکه مراکز اجرای طرح کنترل فشار خون در حال ارزیابی هستند گفت: خمین از نظر ایستگاه های سیار اجرای این طرح جایگاه پنجم در کشور را کسب کرد.
سرپرست دانشکده علوم پزشکی خمین با تبریک روز خبرنگار افزود: اصحاب رسانه مسئولیت بزرگی در انعکاس واقعیات در سطح جامعه دارند.
جواهری اضافه کرد: دقت ، امانت و صحت از ویژگی های خبرنگاران است و اطلاع رسانی حوزه سلامت در افزایش شاخصهای سلامت کشور تاثیرگذار است.
در این نشست از خبرنگاران دفاتر خبری فعال در خمین تجلیل شد.
خمین از توابع استان مرکزی ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد و دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.
۹۹۳۰/۳۰۷۵
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.