«علیرضا قاسمی» روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:  پیش بینی می شود از هر هکتار زیر کشت کینوا در این شهرستان چهار تا پنج تن محصول برداشت شود.

وی بیان کرد: کینوا گیاه با صرفه اقتصادی بالا و مقاوم به شرایط نامطلوب محیطی است که در برابر تنش‌های زنده و غیر زنده مقاومت بالایی را از خود نشان می‌دهد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی خمین گفت: مقاومت به خشکی و یخبندان، قابلیت رشد در زمین‌های فقیر و با آب نیمه شور از ویژگی‌های بسیار مناسب این گیاه است.

قاسمیتوضیح داد:  محصول اصلی این گیاه دانه آن است که دارای ارزش غذایی بالایی بوده و مملو  از اسیدهای آمینه ضروری است.

وی گفت: ارزش غذایی بالا، امکان جایگزینی با گندم و امکان رشد در مناطق کم آب و فقیر از جمله مزایای این گیاه است.

 مسئول زراعت جهاد کشاورزی خمین گفت :شناسایی محصولات مقاوم به کم آبی در دستور کار قرار دارد چنانچه محصول کینوا در همین راستا به کشاورزان معرفی شده است.

قاسمی یادآور شد : گیاه کینوا بومی کوه‌های آند در بولیوی، شیلی و پرو است و علاوه بر دانه از برگهای جوان این گیاه به عنوان سبزی تازه یا به صورت پخته استفاده می‌شود.

وی افزود: این گیاه در مناطق خشک و نیمه خشک به شرایط کم آبی مقاوم بوده و قادر است شرایط آب و هوایی از چهار تا ۴۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند.

وسعت اراضی قابل کشت در شهرستان خمین ۷۲ هزار هکتار است که هر سال یک سوم آن در چرخه تولید محصولات بهاره و پاییزه قرار می گیرد.

۶۰۱۳/۷۲۷۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.