به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «عباس دانشی» روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: مقدمات قانونی بازگشایی سینما فرهنگ اراک فراهم شده و به مدیر و سرمایه گذار این مکان فرهنگی نیز ۶ ماه فرصت داده شده تا مشکلاتی را که ستاد صیانت از حقوق شهروندی استان مرکزی مطرح شده بود، رفع شود.

وی ادامه داد: مدیر و سرمایه گذار اصلی سینما فرهنگ اراک هنوان کرده  که ۶ ماه فرصت مناسبی برای تعمیرات اساسی و حل مشکلات این واحد فرهنگی کافی نیست و باید فرصت بیشتری برای این کار اختصاص داده شود اما، سینما فرهنگ در آینده نزدیک به صورت موقت بازگشایی می شود و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان مرکزی اجازه تغییر کاربردی این واحد فرهنگی را نمی دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: مذاکراتی با شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک مبنی بر مشارکت در راه اندازی سینما فرهنگ اراک انجام شده و در مجموع اراده مجموعه استان و شهر اراک بر بازگشایی این واحدفرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین دانشی اظهار داشت: استان مرکزی به لحاظ ساختارهای فرهنگی و هنری کمبود دارد که جبران آن ها به میزان اعتبارات موجود و مشارکت با دستگاه های خدماتی وابسته است.

وی اظهار داشت: پیش از این بخش عمده ای از اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در راستای حمایت از انجمن هنرهای نمایشی هزینه می شد اما اصلاح این شرایط و رشد متوازن همه بخش ها و انجمن های فرهنگی و هنری در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشادا اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی و هنری تعطیل شده در زمان مقرر از قبیل نمایشگاه کتاب استانی و نمایشگاه های هنرهای نمایشی از دیگر اولویت های این اداره کل است و در همین راستای برگزاری نمایشگاه کتاب استانی در آبان ماه امسال که بهترین فرصت برای برگزاری این نمایشگاه است برنامه ریزی شده است.

حجت السلام و المسلمین دانشی در خصوص ظرفیت های مطبوعاتی استان مرکزی نیز گفت: تقویت و حمایت خانه مطبوعات استان و حمایت همه جانبه از مقام منزلت مطبوعات و اصحاب رسانه این استان نیز از برنامه های دیگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود:  ۸۳ مجوز روزنامه، هفته نامه، ۲ هفته نامه، ماهنامه، ۲ ماهنامه، فصل نامه و سالنامه و ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری در استان وجود دارد که باید از این ظرفیت در راستای توسعه همه جانبه استان استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت:  ۳۱۹ مجوز مشاغل خانگی پارسال در حوزه فرهنگ و هنر به صادر شد که متقاضیان از تسهیلات کم بهره استفاده کردند.

حجت الاسلام و المسملین دانشی ادامه داد: ۷۵۰ نفر از فعالان فرهنگی و هنری استان مرکزی عضو صندوق بیمه هنرمندان هستند و تمهیداتی برای برخورداری هر چه بیشتر هنرمندان استان از بیمه تامین اجتماعی در سال جاری اندیشیده شده است.

وی گفت: ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان مرکزی فعالیت می کنند که ۳۲۰ مرکز در شهرها و ۲۶۰ مرکز نیز در نقاط روستایی استان فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تعداد صندلی های سینمایی استان را نسبت به تعداد جمعیت ناچیز عنوان کرد و گفت: بسیاری از شهرستان های استان از سالن سینما محروم هستند که باید با مشارکت بخش های مختلف خدماتی نسبت به رفع این کمبود عظیم فرهنگی تلاش کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دانشی تنها سینمای شهر ساوه را سالن تئاتر عنوان کرد و گفت: تفاهم نامه ای بین سازمان سینمایی کشور، شهرداری ساوه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان(با تخصیص ۱۵ میلیارد ریال) برای ساخت پردیس سینمایی این شهر منعقد شده و عملیات اجرایی آن نیز کلید خورده و تلاش می شود تا پایان امسال و حتی زمان اکران فیلم های جشنواره بین المللی فیلم فجر به بهره برداری برسد.

وی برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی، برگزاری جشنواره مد و لباس را از دیگر اقدامات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در سال جاری عنوان کرد و گفت: این اداره کل قصد ندارد که صورت مسئله مشکلات و مسایل فرهنگی استان را پاک کند بلکه با برنامه ریزی های مدون، بهره گیری از چهره های فرهنگی و هنری استان و تخصیص عادلانه اعتبارات رشد متوزان تمامی حوزه ها و انجمن های فرهنگی و هنری استان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با بیان اینکه تجلیل از «هادی اشرفی» کاریکاتوریست پیشکسوت این استان به زودی برگزاری می شود، بیان کرد: آیین های تجلیل از هنرمندان از سوی این اداره کل همراه با معرفی آثار و برجسته سازی شخصیت و سابقه هنری افراد انجام می شود.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۸۳ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.  

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.