هفته نامه شغل آفرین در شماره ۱۶ خود به شرح ماجرای اشتغال آفرینی یک دست فروش پرداخته است.

«مهران بالان» با ۴۹ سـال سن و مدرک دیپلم در رشته انسانی، دارای سه فرزند است که با همت و تلاش خود از آدامس فروشی به کارآفرینی رسـیده و در سایه تلاشش شمار زیادی از افراد به امرار معاش می کنند.

وی  افزود: یک فرد برای اینکه بتواند کارآفرین شـود باید از شـاگردی شـروع کند و اینکه تنها به سرمایه خود اتکا داشته باشد کافی نیست .

این کارآفرین می گوید: روز اول چیزی نداشـتم و زندگی ام را از صـفر شروع کردم و حتی گاهی برای گرفتن یه بسته آدامس کاپشـــنم را در مغازه ها گرو می گذاشتم.

افزایش تردد در جاده های استان، رتبه چهارم استان مرکزی در نرخ بیکاری کشور و عابران پیاده ۵۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی از دیگر  عنوان های خبری هفته نامه شغل  آفرین است.

این هفته نامه با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی«مجید نیک عهد » منتشر می شود.

هفته نامه اتفاق مرکزی نیز  در عنوان برجسته شماره ۶۸ خود به بررسی اعتماد امروزی جامعه و افراد پرداخته که به قلم  «سپیده کامیانی» نوشته شده است.

این روزها در برخی  اداره ها یا سازمان های بزرگ قبل از استخدام افراد از آن ها آزمون  مربوط به مسئولیت پذیری گرفته می شود تا بسنجند کف اعتماد به آنان کجاست.

مسئولیت پذیری نوعی ویژگی شخصیتی است که از دوران کودکی و ب راساس تربیت های خانوادگی شکل می گیرد.

رضایت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی از مدیریت پسماند، اهدای ۱۴۴ جهیزیه به زوج های جوان با همکاری مساجد استان و بهبود شاخص بهره مندی  آب آشامیدنی روستایی در استان مرکزی از دیگر عنوان های خبری هفته نامه اتفاق مرکزی است.

این هفته نامه با صاحب امتیاز یو مدیرمسئولی «سپیده کامیانی» منتشر می شود.

هفته نامه امیر نیز یکی از عناوین خبری به چاپ رسیده در شماره ۷۱۳ خود را به بسته شدن پرونده مسکن مهر در استان مرکزی اختصاص داده  است.

 در این مطلب عنوان دشده که مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی خبر از بسـته شدن پرونده مسـکن مهر در سال جاری داده است و  در طرح اقدام ملی برای تولید و عرضه مسکن قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشـور ساخته شود که شامل ۲۰۰ هزار واحد در شـهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن در کشور است.

«احمد مرزبان» متذکر شـد: برنامه ریزی برای سـاخت ۱۰۰ هزار واحد در سـال ۹۸ صــورت گرفته که سـهم اسـتان مرکزی ۲ هزار  واحد است  و برای پیگیری و تامین زمین نشست هایی با بنیاد مسکن انقلاب استان برگزار شده است .

رای شورا به ادامه پیاده راه  خیایان حصار، کلاهبرداری به روش پانزی، حضور بانوان وزنه بردار استان مرکزی در مسابقات قهرمانی کشور از دیگر عنوان های خبری هفته نامه نامه امیر است.

این هفته نامه با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «ابوالفضل نیک عهد» منتشر می شود.

روزنامه وقایع استان مرکزی نیز در شماره ۱۱۲۴ خود به مقوله مهریه و باید و نباید های آن پرداخته که این مطلب توسط «طاهره قهیه ای» نوشته شده  است.

این روزها بسیاری از زوج هایی که کارشان به طلاق می کشد در دادگاه ها درگیر گذراندن فرآیند گرفتن یا دادن مهریه هستند.
مهریه به موجب قانون، مالی است که زوج (شوهر) به مناسبت عقد نکاح ملزم به پرداخت آن به زوجه (زن) است اما این موضوع تبدیل به خوره ای شده که پیکره زندگی زوجین را نابود می کند.

زندانی شدن بسیاری از جوانان به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه همسرانشان بارها شنیده شده است و این مسئله پیامی در خود دارد که مهریه، هم مطالبه شدنی و هم پرداخت شدنی است.
بسیاری از جوانان ازدواج را به چشم تجارت نگاه می کنند  و پسران و مردان نیز به دلیل آگاهی اندک از قوانین و بدون توجه به پرونده های موجود در زمینه مطالبه مهریه و مشکلات آن به قبول مهریه های سنگین و خارج از توان تن می دهند و همین امر باعث شروع بسیاری از مشکلات در زندگی زوج ها می شود.

منهای طلای سیاه، پویش صاحب خانه خوب یا مالیات چی خوب، سرقت شعبه آزادی و اراک در میان پنج شهر آلوده کشور از دیگر عنوان های خبری روزنامه وقایع استان مرکزی است.

این روزنامه با صاحب امتیازی و مدیرمسئولی «نیره یوسفی راد » در گستره استان مرکزی منتشر می شود.

روزنامه عطریاس استان مرکزی نیز در شماره ۳۰۶ خود به ضرورت تجهیز آتش نشانی اراک به نردبان بلند پرداخته است.

طوفان محمدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک  در نطق پیش از دستور نشست شورای اسلامی اراک  با اشاره به آتش سوزی  برج های مخابرات گفت: تعلل در خرید نردبان آتش نشانی قابل پذیرش نیست.

بانوان به استادیوم ورزشی می آیند، زنان یاوران منزلت تفرشی و ابلاغ طرح جامع اراک به استانداری از دیگر عنوان های خبر یروزنامه عطریاس استان مرکزی است.

این روزنامه با صاحب امتیازی و مدیر مسئولی «داود باقری» منتشر می شود. 

استان مرکزی دارای سه روزنامه، ۳۲ هفته نامه، ۱۱ دو هفته نامه، ۲۶ ماهنامه، سه ۲ ماهنامه، ۱۸ فصل نامه است.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.