به گزارش ایرنا، سردار «محسن کریمی» روز دوشنبه در ستاد کنگره دانشجو و قرارگاه شهید علم الهدی استان مرکزی در دانشگاه اراک، افزود: دانشگاه در دفاع مقدس نقش مهمی را ایفا کرده  و عمده فرماندهان جنگ تحمیلی دانشجو بودند.
وی اظهارداشت: در شرایطی که دشمنان جنگ اقتصادی را دنبال می کنند ارتباط هدفمند صنعت و دانشگاه تکلیفی مهم است و همه باید در این راستا نقش آفرینی کنند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی  افزود: در دوران دفاع مقدس  ۸۰ طرح صنعتی مهم عملیاتی شد که در سرنوشت جنگ موثر بود.
سردار کریمی  اظهارداشت:  دانشگاه ها باید با ادبیات جنگ آشنایی بیشتری پیدا کنند تا اهداف و سرفصل های رونق تولید با سرعت و کیفیت بیشتری دنبال شود.
وی گفت: اردوی راهیان نور  برای دانشجویان فرصتی فرهنگی است و باید از این ظرفیت برای شناخت زوایای دفاع مقدس نهایت بهره را برد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اراک نیز در این نشست گفت: دفاع مقدس فصلی ارزشمند در تاریخ انقلاب اسلامی است که جنبه های معنوی و اجرایی آن باید بیشتر شناسانده شود.

«علیرضا بهرامی» افزود: حضور دانشجویان در هشت سال جنگ تحمیلی، برگ زرینی از مجموعه دلاوری های رزمندگان اسلام را در دفاع از آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی و مرزهای کشورمان رقم زده که امروز نیز امتداد آن در سنگر اقتصادی و فرهنگی دنبال می شود. 

وی اظهار داشت: کتاب شهدای دفاع مقدس دانشگاه اراک با همکاری ستاد ایثارگران تهیه شده و در اجلاسیه دانشگاهیان که هفتم مهرماه در استان برگزار می شود رونمایی می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اراک گفت:  کتاب نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس نیز توسط واحد پژوهش دانشگاه اراک تهیه شده و در اجلاسیه معرفی خواهد شد.

در این نشست مسئولان  و نمایندگان دانشگاه های استان برنامه های فرهنگی برای برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی را تشریح کردند.

کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید ۱۱ مهرماه سال جاری در استان مرکزی برگزار می شود.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.