به گزارش ایرنا، «سید علی آقا زاده» روز چهارشنبه در سفر به زرندیه و در حاشیه نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی مشترک استان مرکزی و شهرستان زرندیه که در شهر صنعتی مامونیه برگزار شد، افزود: برای تامین نیازهای شهرستان زرندیه به خصوص صنایع به برق مصرفی قرار است کمیته ای متشکل از شرکت برق باختر، شرکت شهرک های صنعتی استان و استانداری در برنامه ای بلندمدت و 12 ساله نسبت به رفع این کاستی ها اقدام کنند.
وی ادامه داد: این کمیته در چشم انداز زمانی یاد شده ارزیابی جامعی از نیازهای برقی شهرستان زرندیه و به طور کلی شهرک های صنعتی خواهد داد تا بر اساس آن شرکت برق باختر نسبت به سرمایه ‌گذاری برای تولید و تامین نیازها اقدام نماید.
آقازاده افزود: در نشست روز جاری، مشکلات چهار واحد صنعتی بزرگ شهرستان زرندیه مورد بررسی قرار گرفت و در این خصوص مصوباتی تایید شد که می تواند گره گشا باشند.
به گفته استاندار مرکزی برای رفع مشکلات کمبود برق 2 واحد از مجموعه طبیعت سبز میهن در زرندیه مقرر شد که تا آخر شهریور امسال همزمان با بهره‌برداری از یکی از این واحدها نسبت به تامین پنج مگاوات برق مورد نیاز اقدام شود.
وی اظهار داشت: تصمیم گیری برای رفع مشکل یکی از شرکت های تازه تاسیس داروسازی که در زمینه تولید داروهای مورد نیاز بیماران قلبی فعالیت می کند از دیگر مصوبات جلسه امروز بود و قرار شد که با تامین 100 میلیارد ریال تسهیلات مالی، مشکل این شرکت تا چند ماه آینده برطرف شود.
استاندار مرکزی، همچنین رفع مشکل بدهی های واحد صنعتی هیربد به بانک های عامل از جمله بانک دی و رفع اختلالی که در حساب های شرکت ایجاد شده و نیز تامین 40 مگاوات برق مورد نیاز را از مصوبات دیگر نشست امروز ستاد اقتصاد مقاومتی برشمرد.
آقازاده گفت: امسال نخستین نشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و زرندیه برگزار و سال گذشته نیز پنج جلسه مشترک در این راستا برگزار شد که نشان از اهمیت شهرستان زرندیه در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی، صنعتی و کشاورزی دارد.
شهرستان زرندیه با 64 هزار نفر جمعیت دارای 320 کارخانه صنعتی است که در مجموع هشت درصد از مجموع اشتغال استان مرکزی را به خود اختصاص داده است.
6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.