به گزارش ایرنا، « عبدالرضا پیرحسین لو » روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: بازنشستگی در این شهرستان شیب تندی دارد و 74 معلم امسال بازنشسته می شوند.
وی ادامه داد: برای رفع این کمبود ازاستخدام معلم براساس ماده 28، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و معلم های بازنشسته استفاده می شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین با اشاره به اهمیت مدارس روستا مرکز در افزایش کیفیت آموزشی اظهار داشت: در مدارس روستایی که کمتر از پنج یا 10 دانش آموز دارند یک معلم برای تدریس تمام پایه های تحصیلی اختصاص می یابد.
پیرحسین لو گفت: براساس طرح روستا مرکز، دانش آموزان مدارس روستایی کمتر از حد نصاب، تجمیع می شوند و در یک مدرسه روستایی تحصیل می کنند.
مدیر آموزش و پرورش خمین تاکید کرد: ارایه خدمات آموزشی و رفت و آمد به این دانش آموزان رایگان است.
پیرحسین لو گفت: کاهش هزینه های آموزش و پرورش و افزایش کیفیت تدریس از مهمترین اهداف اجرای این طرح است چراکه بیشتر مدارس روستایی قدمت بالای 30 سال دارد و هزینه نگهداری ساختمان این مدارس بسیار زیاد است.
وی افزود: 70 مدرسه در روستاهای توابع خمین فعال است که از این تعداد 25 مدرسه روستایی معادل 35 درصد کمتر از حد نصاب دانش آموز دارند.
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: هفت هزار و 800 دامش آموز در مقطع ابتدایی، پنج هزار و 500 دانش آموز در متوسطه اول و پنج هزار و 300 دانش آموز در متوسطه دوم و هنرستان های شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
پیرحسین لو تصریح کرد: یک هزار و 500 نوآموز پیش دبستانی نیز تحت پوشش 64 مرکز پیش دبستانی در این شهرستان هستند.
وی اظهار داشت: به منظور اشتغالزایی برای فارغ التحصیلان بیکار شهرستان، مجوز راه اندازی مراکز پیش دبستانی به مربیان داده می شود که بر این اساس برای 118 نفر اشتغالزایی می شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین با اشاره به هفته گرامیداشت مقام معلم گفت: در این هفته در قالب جشن بزرگ سپاس از 27 معلم نمونه استانی و معلمان ایثار گر که در منزل به دانش آموزان سرطانی آموزش داده اند، تقدیر شد.
خمین در جنوب استان مرکزی با 18 هزار و 500 دانش آموز و 250 مرکز آموزشی است.
9930/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.