سید«علی آقازاده» روز سه شنبه در نخستین نشست ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) افزود: یک هزار 500 نفر از این تعداد از اراک، یک هزار و 500 نفر از زرندیه و 2 هزار نفر از شهرستان ساوه در این مراسم حضور دارند.
وی با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم ارتحال جانسوز حضرت امام راحل گفت: استان مرکزی استان زادگاه حضرت امام (ره) است بنابریان همه دستگاه ها و نهادها بکوشند این آیین در خور شان و جایگاه رفیع امام خمینی (ره) برگزار شود.
وی اظهار داشت: مراسم امسال ارتحال حضرت امام (ره) به سبب مصادف شدن با عید مبارک فطر نیازمند برنامه ریزی منسجم متولیان امر است.
استاندار مرکزی گفت: این استان در مسیر حرکت کاروان زائران مرقد مطهر قرار دارد بنابراین باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود.
آقازاده افزود: فرمانداران در شهرستان های استان نیز با برگزاری نشست هایی نسبت به تشکیل کمیته برای برگزاری مراسم برنامه ریزی داشته باشند.
وی اظهار داشت: مسئولیت ستاد ارتحال حضرت امام(ره) در سال های گذشته با معاونت عمرنی استانداری مرکزی بود اما چون این مهم در سراسر کشور با مسئولیت معاون سیاسی و امنیتی استانداری ها است، بنابراین این مسئولیت در استان مرکزی نیز با مدیریت معاون سیاسی پیگیری می شود.
استاندار مرکزی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج مستضعفین در برگزاری مراسم ستاد ارتحال حضرت امام (ره) وظیفه سنگینی برعهده دارد، بنابراین فعالیت ستاد با محوریت این 2 نهاد انجام شود.
آقازاده افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و تاکید مقام معظم رهبری تلاش شود برگزاری مراسم با حداکثر صرفه جویی و از اعتبار هزینه شده سال گذشته بیشتر نشود و در صورت افزایش با توجه به افزایش سطح عمومی قیمت ها از کمک مردمی و خیران استفاده شود.
جانشین فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز گفت: پنج کمیته شامل فرهنگی، پشتیبانی، امنیتی، اجرای مراسم و بهداشت و درمان برای برگزاری مراسم سی امین سالگرد ارتحال در استان مرکزی تدارک شده است.
«محسن گلشن زاده» افزود: این نهاد آماده است همانند سال های گذشته در برگزاری مراسم و اعزام زائران به مرقد همکاری لازم را داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز گفت: حضرت امام خمینی (ره) شخصیت ملی و جهانی است و شایسته است جشنواره فرهنگی و هنری با رویکرد بین المللی در استان مرکزی به عنوان استان زادگاه امام برگزار شود.
حجت الاسلام «عباس دانشی» افزود: این جشنواره قابلیت برگزاری به صورت بین المللی دارد.
امام خمینی (ره ) شامگاه 13 خرداد سال 1368 خورشیدی به علت عارضه قلبی در سن 87 سالگی درگذشت.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.