«عباس ارشدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تولید از سطح 2 هزار و 585 هکتار باغات خمین برداشت شده است.
وی بیان کرد: باغات انگور خمین به وسعت 727 هکتار، بادام 649 هکتار، گردو 268 هکتار، سیب 377 هکتار است و بقیه باغ ها نیز به محصولات متنوع دیگر اختصاص دارد.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی خمین 60 درصد محصولات باغی این شهرستان مازاد بر مصرف است که به شهرستان های مجاور و استان تهران ارسال می شود.
ارشدی ادامه داد: خمین در تولید محصول باغی زعفران رتبه اول استان را دارد و میانگین تولید این محصول از هر هکتار زمین زیرکشت در خمین بیش از پنج کیلوگرم است و پارسال 290 کیلوگرم طلای سرخ در این شهرستان تولید و روانه بازار شد.
وی ادامه داد: مجموع اراضی زیر کشت زعفران در خمین به 67 هکتار رسیده که 12 هکتار آن غیر بارور است و سال آینده بارور می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خمین اظهارداشت: خمین در تولید زعفران جایگاه نخست استان مرکزی را دارد و زعفران خمین با توجه به نوع خاک، شرایط آب و هوایی از عطر، رنگ و طعم از کیفیت بالایی در کشور برخوردار است و با استاندارد کشوری مطابقت دارد.
وی گفت: زعفران از محصولات مقاوم به خشکی است که در سال های اخیر کاشت آن همراه با گل محمدی در خمین ترویج شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خمین افزود: سطح زیر کشت گل محمدی 190 هکتار است که سالانه 324 تن گلبرگ گل محمدی تولید می شود.
تغییر الگوی کشت با توجه به خشکسالی‌ چند سال اخیر و کاهش منابع آبی نیازی جدی است و از راهکارهای مهم در راستای برون‌ رفت از این مشکل تولید محصولات کم‌آب‌بر با ارزش‌افزوده بالا توسط کشاورزان است.
13 هزار نفر در زمینه کشاورزی و باغداری در خمین اشتغال دارند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.