به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در اراک افزود: راهبردهای هدفمند و همه جانبه نگر در بهره گیری از ظرفیت های مردم و سازمان های مردم نهاد و مبارزه با مواد مخدر به طور کامل عملیاتی نشده و باید همانند سایر حوزه ها از این ظرفیت استفاده حداکثری شود.
وی بیان کرد: دولت در حوزه های مختلف از ظرفیت های مردمی و سازمان های مردم نهاد برای پیشبرد برنامه ها یاری گرفته و مردم نیز همواره در تمامی صحنه ها حضور فعال داشته اند.
استاندار مرکزی ادامه داد: مواد مخدر پس از تجارت نفت، گردشگری، خودرو و اسلحه پنجمین تجارت پر سود باگردش مالی بالا در جهان است و بیشترین جرم و جنایت در جهان و زندانیان کشور مربوط به این حوزه است.
آقازاده گفت: 666 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که این کشفیات بخشی از مواد قاچاق شده به کشور است.
وی عنوان کرد: مقابله با مواد مخدر کار پیچیده و بزرگی است و هرچه حوزه مقابله با مواد مخدر تجهیز شود، مافیای این بخش نیز راه های جدیدی برای قاچاق مواد تجهیز می کنند.
استاندار مرکزی اضافه کرد: شهرداری به عنوان نهادی فرهنگی نقش مهمی در مقابله و پیشگیری از مصرف مواد مخدر دارد و این نهاد باید وظایف خود را در این حوزه به خوبی عمل کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: برنامه های هدفگذاری شده در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر باید از سوی دستگاه های و نهادهای مسئول با جدیت دنبال شود.
«بهروز اکرمی» افزود: هر سال به طور میانگین باید 12 نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در استان مرکزی برگزار شود که برگزاری این نشست محقق شده اما برخی از مدیران تنها در چند نشست حضور داشته اند.
وی بیان کرد: مدیرانی که در نشست های این شورا حضور نداشته باشند به سازمان های مرکزی آنان اطلاع رسانی می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: تامین پزشک عمومی مرکز ماده 16 اراک برعهده دانشگاه علوم پزشکی است و تا فروردین ماه سال آینده باید پزشک مورد نیاز این مرکز توسط این دانشگاه تامین شود.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 6 تن و 195 کیلوگرم انواع مواد مخدر در 11 ماه امسال در این استان کشف و ضبط شده است و 16 هزار و 286 نفر خرده فروش، قاچاقچی و معتاد دستگیر شده اند.
سرهنگ «یوسف سپهوند» افزود: در این مدت 26 باند مرتبط با حوزه تهیه و توزیع موادمخدر در استان مرکزی منهدم شده است.
وی ادامه داد: سه و نیم تن از کشفیات موادمخدر امسال از نوع تریاک ، 133کیلوگرم هروئین، 182 کیلوگرم حشیش 15 کیلوگرم مرفین و بقیه از نوع سایر مواد است.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: 11 هزار تن مواد مخدر امسال در افغانستان تولید شده که 60 درصد این کشفیات توسط برخی کشورها به هروئین تبدیل شده است.
سرهنگ سپهوند اظهار داشت: 100 تا 150 خرده فروش و افراد مرتبط با مواد مخدر روزانه در استان مرکزی دستگیر می شوند و 75 درصد سرقت های این استان توسط معتادان انجام می شود.
رئیس پلیس مواد مخدر فرماندهی استان مرکزی در ادامه این نشست گفت: 6 تن و 368 کیلوگرم انواع مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در این استان کشف شده است که کشفیات هروئین 123 درصد و مرفین 88 درصد افزایش یافته است.
سرهنگ « احمدرضا چگینی» افزود: کمبود کمپ بانوان در استان از مشکلات استان مرکزی است و ایجاد این مکان در نقاط مختلف ضروری است.
مدیر کل بهزیستی استان مرکزی درنیز در این نشست گفت: 2 مرکز اقامتی بهبودی بانوان در استان از قبل ایجاد شده بود که به دلیل برخی مشکلات این واحدها تعطیل شده است.
«زهرا امینی» افزود: 2 متقاضی ایجاد این مراکز بهمن ماه امسال به اداره کل بهزیستی استان مرکزی مراجعه کرده اند که یکی از آنان به دلایل مشکلات اقتصادی انصراف داده و فعالیت های ایجاد یک مرکز در شهر اراک در حال انجام است.
وی ادامه داد: اردوگاه ماده 16 مالک آباد اراک فروردین ماه امسال ایجاد شده است و اکنون 120معتاد متجاهر در این مرکز نگهداری می شود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اداره کل بهزیستی با کمک بخش خصوصی در بحث درمان معتادان متجاهر فعال است و نیاز است سایر دستگاه ها در این زمینه همکاری لازم را با این نهاد داشته باشند.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.