به گزارش ایرنا، «حجت الله درودگر» روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه، افزود: برگزاری چندین کارگاه سبک زندگی اسلامی و ایرانی ویژه سربازان، برگزاری 23 دوره مهارت تربیت فرزند برای والدین از مهمترین برنامه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در سال جاری است.
وی ادامه داد: استمرار اجرای طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در 6 مدرسه منتخب مرکز استان و تمامی مدارس یکی از شهرستان ها و برگزاری پنج کارگاه مهارت های اجتماعی پایه ویژه مربیان مهدهای کودک در استان مرکزی از دیگر برنامه های اجرا شده امسال بود.
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: هماهنگی و مشارکت در نهادینه کردن آموزش های پیش ازدواج، ایجاد مراکز ملاقات فرزندان طلاق در اراک، ساوه و خمین، پیگیری اجرای شیوه نامه اداره مراکز مشاوره خانواده در استان و پیگیری اجرای آیین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان موضوع ماده 16 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر از دیگر اقدامات این نهاد اجتماعی است.
درودگر ادامه داد: پیگیری اجرای برنامه عمل پیشگیری از خشونت، برگزاری کارگاه اصلاح و بازاجتماعی کردن مرتکبان جرایم درجه 6 تا هشت، برگزاری دوره های تربیت محصلان و حکمین قرآنی برای 117 نفر، مشارکت در استقرار سامانه پیشگیری از طلاق با عنوان(تصمیم)، برگزاری کارگاه های اصلاح و بازاجتماعی نمودن زندانیان با عنوان دوره های هجرت و برگزاری کارگاه های سبک زندگی ویژه معتادان بهبود یافته از دیگر اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی است.
وی گفت: سازماندهی و بهره مندی از ظرفیت های دیده بانان پیشگیری از طریق سامانه سجام که تا کنون یکهزار و 500 نفر از استان مرکزی در این سامانه ثبت نام کرده اند، توانمندسازی و بهره مندی از ظرفیت نهادهای مذهبی و توانمندسازی سازمان های مردم نهاد نیز از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی در سال جاری اجرا شد.
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: اجرای قانون پیش فروش ساختمان مصوب سال 1389، صیانت از منابع آب، مشارکت در اجرای طرح شناسایی و دستگیری محکومین، مشارکت در برگزاری همایش و کنگره در حوزه موضوعات اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، بهبود مداخلات انتظامی کاهنده رفتارهای خشن و کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز استان از دیگر برنامه های اجرا شده امسال این نهاد است.
212 شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، 137 شعبه حل اختلاف و 170 موسسه داوری به جمعیت یک میلیون 414 هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.