دکتر «اعظم احمدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نرخ باروری در سال 94 در این شهرستان یک و 83 صدم بوده است.
وی شاخص شاخص کشوری نرخ باروری در کشور را 2 و یک صدم عنوان کرد و گفت: این شهرستان در تحقق برنامه باروری سالم از میانگین کشوری نیز فراتر رفته است.
معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی خمین بیان کرد: مراقبت های پیش از بارداری از 11 درصد در سال 94 ، به 55 درصد رسیده و 98 درصد مادران باردار این شهرستان خدمات مراقبت بارداری را دریافت می کنند و پوشش کامل کلاس های حین و پس از ازدواج با رویکرد جدید برای زوج ها ایجاد شده است.
دکتر احمدی اظهار داشت: اقدامات پیگیرانه برای مادران باردار پر خطر به صورت 100 درصد انجام می شود و مرگ مادر باردار در این شهرستان به صفر رسیده است.
وی افزود: پوشش مراقبت های نوزادی در این شهرستان از 76 درصد در سال گذشته به 91 و نیم درصد رسیده و راهبردهای مراقبتی زیر پنج سال نیز از 61 و هشت دهم درصد به 84 و سه دهم درصد افزایش یافته است.
معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی خمین یادآور شد: تشدید نظام مراقبت از نوزادان به ویژه نوزادان در معرض خطر و تدوین و اجرای برنامه مراقبت ادغام یافته کودک سالم باعث افزایش شاخص های عنوان شده است.
دکتر احمدی توضیح داد: جلوگیری از بارداری های پرخطر و تلاش حداکثری برای افزایش سلامت مادر و کودک در بارداری از موضوعاتی است که در کنار سیاست های جمعیتی به آن توجه جدی می شود.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت در 2 شهر، 2 بخش و هفت دهستان است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.