به گزارش ایرنا، مقرر شده بود انتخاب شهردار جدید اراک در نشست صحن علنی عصر شنبه صورت گیرد اما این انتخاب پس از برگزاری حدود یک ساعت نشست غیرعلنی و تصمیم بیشتر اعضای این شورا به 48 ساعت آینده موکول شد‌.
نشست غیرعلنی صحن امروز بدون اطلاع قبلی صورت گر فت و خبرنگاران مدت زیادی در پشت درهای بسته شورا بودند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک در نشست صحن علنی این شورا و در سخنرانی پیش از نطق گفت: حوزه حمل و نقل شهرداری توجه ویژه به تعویض ناوگان حمل و نقل عمومی دانشگاه های کلانشهر اراک داشته باشد چرا که بیشتر این دانشگاه ها در کمربندی ها واقع شده است.
«ایرج رضایی» افزود: باید تدابیر لازم قبل از وقوع هر حادثه تلخ اندشیده شود تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.
وی بیان کرد: تعیین تکلیف نشدن طرح جامع شهر اراک یک چالش جدی است و این امر موجب شده تا ساخت و سازهای غیرمجاز زیادی در اطراف شهر اراک ایجاد شود.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: تعیین تکلیف وضعیت پارک های اراک نیز امری ضروری است زیرا سند برخی از پارک ها با وجود هزینه های بالا به نام شهرداری نیست.
رضایی عنوان کرد: شهرداری اراک در فصل بودجه بندی است و باید بودجه سال 98 با در نظر گرفتن اسناد بالادستی و با رعایت شرایط موجود به موقع تحویل شورای شهر شود.
وی تصریح کرد: تدوین برنامه های استراتژیک پنج و یک ساله نیز در کلانشهر اراک امری ضروری است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: طرح های مطالعاتی مختلفی در این شهر از جمله در خصوص میدان شهدای اراک صورت گرفته که این طرح ها تناقضات زیادی با یکدیگر دارند.
رضایی تصریح کرد: کمبود بنزین سوپر در اراک نیز یک مشکل جدی است که باید افزایش آن به دلیل آلوده بودن کلانشهر اراک مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: برای ساخت دانشگاه و بیمارستان ها داشتن طرح مطالعاتی زیرساختی امری ضروری است.
«طوفان محمدی» افزود: شورای شهر از طرح جامع کلانشهر اراک بی اطلاع است و لازم است راه و شهرسازی استان مرکزی شورای شهر و متخصصان شهرداری را در جریان این طرح قرار دهند.
وی بیان کرد: کشتارگاه دام اراک سنتی است و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب آن به دلیل تغییرات نرخ ارز بامشکل مواجه شده است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: وجود سگ های ولگرد یک معضل جدی در این شهر است اما جمع آوری این سگ ها تنها وظیفه شهرداری نیست و در این راستا متولیان امر بهداشت، محیط زیست و تشکل های مردم نهاد نیز باید با جدیدت وارد شوند.
یکی از اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این نشست گفت: شرکت های خودرو ساز داخلی مشکلات زیادی را برای شهروندان اراکی ایجاد کرده اند و شمار زیادی از مردم ماه ها در انتظار دریافت خودروی خود هستند اما نه تنها تحویل نشده بلکه شرط تحویل آنها پرداخت افزایش 70 درصدی شده است.
«علیرضا مرادی» افزود: نظافت اتوبوس های شهر اراک با مشکلات زیادی همراه است و باید در این خصوص پیگیری های لازم انجام شود.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: برخی رانندگان اتوبوس های عمومی کلانشهر اراک با سرعت بالا و بدون رعایت کردن موارد ایمنی رانندگی می کنند که برخورد با آنها باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی عنوان کرد: معاینه فنی اتوبوس ها باید در اسرع وقت به شورای شهر ارایه شود و پلیس راهور شهرستان اراک باید از تردد اتوبوس های آلاینده و بدون معاینه فنی جلوگیری کند.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: برخی نیروهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گله مندی هایی از وضعیت قراردادها دارند.
مرادی تصریح کرد: برخی افراد در این سازمان بیش از 10 سال فعالیت دارند اما هنوز دارای قرارداد مستقیم نیستند اما برخی دیگر با 2 سال سابقه دارای قرارداد مستقیم هستند.
وی بیان کرد: کمیسیون نظارت شورای اسلامی کلانشهر اراک باید در این راستا با جدیت وارد شود.
رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در ادامه این نشست گفت: در خصوص جمع آوری سگ های ولگرد بحث های زیادی شده اما این امر در وظیفه شورای شهر نیست.
«پیمان رشیدی» افزود: شورای شهر تا حدی می تواند در این زمینه وارد شود و وظیفه اصلی در این خصوص برعهده شهرداری است.
وی بیان کرد: ایجاد بازار روز در شهرک الغدیر با جدیدت دنبال شده اما تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.
وی بیان کرد: بحث تعیین تکلیف اسنپ در اراک نیز ضروری است و در بسیاری از میادین، چهار راه ها و خیابان های این شهر بحث استخدام نیرو در اسنپ وجود دارد.
پرداخت 18 میلیون و 500 هزار ریال به مسجد ولیعصر (عج) سنجان از محل ماده 17 بودجه مصوب سال 97، خرید سه دستگاه دوچرخه برای اهدا به برگزاری همایش بزرگداشت روز ملی حمل و نقل از محل ماده 17 بودجه مصوب سال 97، تملک ملک شکرالله صیدی با مساحت عرصه اولیه 120 متر مربع دارای سند عادی (قولنامه) به نشانی خیابان جهانگیری، شارع 12 متری جنب مسجد 14 معصوم در 2 طبقه با زیربنای مشمول رای کمیسیون ماده 100 برای بازگشایی مسیر و ارائه خدمات ایمنی و بهداشتی و مسائل پیشگیری از آتش سوزی و تردد اورژانس برای ساکنان مجتمع فرهنگیان و تهاتر املاک شهرداری به مبلغ 45 میلیارد و 601 میلیون و 300 هزار ریال به شرکت جهاد نصر استان مرکزی در قبال مطالبات در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک مصوب شد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 620 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.