به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های این هفته نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: مردم ولایتمدار در روز نهم دی ماه سال 1388 با حضور گسترده خود کسانی را که سعی در ایجاد خلل در حرکت انقلاب اسلامی داشتند٬ ناامید کرده و توطئه های دشمنان را به کلی خنثی کردند.
وی ادامه داد: برخی با حمایت دشمنان خارجی نظام اسلامی با پخش شبنامه ها و آگهی ها سعی در ضربه زدن به نظام اسلامی را داشتند اما حضور به هنگام ملت در صحنه، نقشه های شوم آنها را نقش برآب کرد.
امام جمعه اراک گفت: ملت ایران در این روز تاریخی و سرنوشت ساز یک فتنه هشت ماهه را که توسط دشمنان علیه ایران و انقلاب اسلامی شکل گرفته بود، خنثی کردند.
آیت الله دری نجف آبادی افزود: نهم دی باید به عنوان روز بصیرت ملت ایران تا ابد در تاریخ انقلاب بدرخشد، تا دشمنان این مرز و بوم بدانند که این ملت همیشه و در هر شرایطی پشتیبان اسلام، انقلاب و مقام معظم رهبری است.
وی ادامه داد: بصیرت و وقت شناسی مردم، تبعیت از ولایت، رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و تجلی غیرت دینی در روز 9 دی ماه سال 88 یکبار دیگر انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری را در مقابل فتنه های دشمنان حفظ کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: مردم مومن و موحد ایران اسلامی باید بدون هیچ چون و چرایی از مقام معظم رهبری تبعیت کرده و همواره از ایشان اطاعت کنند چرا که معظم له در زمان غیبت کبری امام زمان(عج)، مسوولیت هدایت مسلمین را برعهده دارند.
آیت الله دری نجف آبادی اظهار داشت: امروز هم اگر چه مشکلات و تنگناهایی در کشور وجود دارد اما این ضعف ها باید از طرف مقامات داخلی و استقامت ملت ایران بر طرف شود و نباید به دشمنان خارجی میدان داد.
وی ادامه داد: ملت ایران در گذشته ای نه چندان دور با مجاهدت ها و استقامت خود مشکلات بزرگتری از قبیل جنگ تحمیلی را مدیریت کرده و دشمن بعثی را که از حمایت جهانیان برخوردار بود را از کشور بیرون کرد و امروز با صبر و استقامت مشکلات اقتصادی را پشت سرخواهد گذاشت.
امام جمعه اراک گفت: ملت ایران راه خود را از سال 1342 درست انتخاب کرده و به هیچ عنوان از ادامه این مسیر هدایت، عزت و سربلندی خسته نمی شود و هیچ قدرتی هم نمی تواند ملت را از ادامه راه انقلاب ناامید کند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: ملت ایران باید بداند که مسئولان و خدمتگذاران به نظام اسلامی به آنها خیانت نمی کنند و با اقتدار در راستای تقویت بنیه اقتصادی و معیشتی ملت گام بر می دارند بنابراین به فرموده امام راحل، ملت نیز باید همواره پشتیبان ولایت فقیه باشد، تا به کشور آسیب نرسد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تحقیقات تهران نیز گفت: این حادثه غم انگیز ملت ایران و به خصوص جامعه علمی کشور را در غم و اندوه فرو برد و ضمن ابراز تسلیت به خانواده های این دانشجویان از ملت غیور ایران اسلامی به خاطر قصور در خدمات رسانی به دانشجویان عذرخواهی می کنم.
آیت الله دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را به ملت ایران اسلامی و استان مرکزی تسلیت گفت و افزود: ولایتمداری، حرکت در مسیر انقلاب اسلامی، مجاهدت در راه اعتلای اسلام و فقاهت از مهمترین ویژگی های مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص ظرفیت مجتمع حوزوی خاتم الانبیا (ص) اراک نیز گفت: این مجتمع حوزوی امروز به یک ظرفیت بین المللی تبدیل شده و علاوه بر طلاب نقاط مختلف ایران اسلامی بیش از 140 طلبه از شبه قاره آفریقا و همچنین لبنان نیز در آن تحصیل می کنند.
امام جمعه اراک گفت: ممکن است مردم شهر اراک در خیابان های شهر با طلاب آفریقایی مجتمع حوزوی خاتم الانبیا (ص) روبرو شوند و این طلاب آیندگان اسلام و مذهب مقدس تشیع هستند وباید شان این فراگیران علوم دینی حفظ شود.
وی همچنین در خصوص عملیات بازسازی مصلی بیت المقدس اراک نیز گفت: مصلی به عنوان مرکز وحدت مردم استان مرکزی باید از بهترین امکانات برخوردار باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: اکنون عملیات بازسازی و بهسازی مصلی آغاز شده و از اقشار مختلف مردم به خصوص خیران انتظار می رود با کمک های مالی خود در این امر مهم مشارکت کنند.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.