«عبدالله محمودی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: متوسط برداشت محصول چغندرقند از هر هکتار اراضی محلات 65 تن است در حالی که این شاخص در کشور 55 تن اعلام شده است.
وی، اقدامات به زراعی در سطح مزارع، کاشت مکانیزه، افزایش اطلاعات کشاورزان، به کارگیری بذر مرغوب، سازگار و اصلاح شده، استفاده از عناصر ریز مغذی، استفاده بهره برداران از آموزش های ترویجی و بهره گیری از دانش نوین را از دلایل افزایش تولید چغندرقندر در محلات بیان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی محلات ادامه داد: برداشت محصول چغندر قند از دهه سوم آذر ماه از سطح 63 هکتار اراضی محلات کلید خورده که برای محصول 49 هکتار با کارخانه اصفهان و 14 هکتار با نقش جهان قرارداد بسته شده است.
محمودی بیان کرد: 95 درصد از مزارع چغندرقند محلات به سیستم های آبیاری تحت فشار و قطره ای مجهز شده است.
وی گفت: محصول چغندر قند به صورت نشایی در چهار هکتار از مزارع این شهرستان کشت شده که از مزایای آن صرفه جویی در مصرف آب و کنترل بیماری ها و آفات در مرحله جوانه زنی
است.
وی ادامه داد: برداشت محصول چغندر قند تا اوایل دی ماه در محلات ادامه داد و پیش بینی می شود بیش از چهار هزار تن محصول برداشت شود.
محمودی گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم چغندر قند با عیار 16، 2 هزار و 700 ریال است که با پرداخت کمک هزینه حمل به سه هزار و 120 ریال می رسد.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی محلات 12 بهره بردار چغندر قند در این شهرستان به طور مداوم این محصول را کشت می کنند.
محلات واقع در نوار جنوبی استان مرکزی دارای 55 هزار نفر جمعیت است و مهمترین محصول زراعی آن ،گندم جو، چغندرقند و ذرت علوفه ای محسوب می شود.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.