به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید «عباس مهندسی» روز شنبه در نشست توجیهی طرح ملی (بشارت 1452) در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی، افزود: با ابلاغ این طرح برنامه های قرآنی همسو با یکدیگر حرکت می کند و نتیجه مطلوب تری نیز حاصل می شود.
وی ادامه داد: طرح حفظ جزء 30 به بیش از 30 دستگاه فرهنگی ابلاغ شده و کتاب مشترکی نیز با همین موضوع به همه دستگاه ارسال شده است.
مسئول مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بیان کرد: حفظ جزء 30 قرآن کریم در وزارت آموزش و پرورش از ابتدای امسال آغاز شده و بیش از 13 میلیون دانش آموز می توانند در این طرح شرکت کنند.
وی بیان کرد: حفظ جزء 30 قرآن کریم در سه بخش برنامه ریزی شده و متقاضیان می توانند در یک یا هر سه بخش این جزء شرکت کنند.
حجت الاسلام مهندسی افزود: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه طرح ملی بشارت 1452 به آدرس www.besharat.com نسبت به نام نویسی در این طرح ملی اقدام کنند.
وی اضافه کرد: آزمون جزء 30 سازمان اوقاف و امور خیریه نیمه نخست اسفندماه امسال برگزار می شود اما دانش آموزان می توانند تا 15 اردیبهشت در این آزمون شرکت کنند و تاریخ دقیق آزمون نیز از طریق وزارت آموزش و پرورش و نقاط مختلف کشور اعلام می شود.
مسئول مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: جوایز نفیسی از قبیل 10 خودرو، سه هزار و 356 کمک هزینه سفرهای زیارتی، 2 هزار و 442 جایزه نقدی و بیش از 30 هزار جایزه فرهنگی به نفرات برتر این آزمون ارایه می شود.
وی گفت: طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن که از سوی رهبر معظم انقلاب به تمامی دستگاه اجرایی ابلاغ شده است محور برنامه های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور قرار دارد و تا کنون موفقیت هایی نیز حاصل شده است.
حجت الاسلام مهندسی اظهار داشت: طرح حفظ قرآن کریم در لایه های مختلف جامعه آغاز شده و بیش از 35 هزار زندانی در جزء یک تا 30 قرآن کریم فعالیت دارند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی نیز گفت: چهار اطلاعیه از زمان آغاز طرح ملی بشارت 1452 به ادارات اوقاف و امور خیریه استان ارسال شده و نشست ها و دستورکارهای این ادارات با دیگر دستگاه های فرهنگی و مسئول باید بر اساس اطلاعیه های ارسالی باشد.
حجت الاسلام«عبدالله حسینخانی» افزود: 18 دستگاه فرهنگی در استان مرکزی در طرح ملی بشارت 1452 مشارکت دارند و کتاب جزء 30 نیز به تمامی این دستگاه ارسال شده است.
وی بیان کرد: زمان آزمون اداره کل اوقاف و امور خیریه و آداره کل آموزش و پرورش متفاوت است و متقاضیان باید توجه کنند که تا نهم اسفندماه جاری بیشتر فرصت برای شرکت در این آزمون را ندارند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تاکید کرد: نحوه تهیه کتاب، تشکیل نشست ها با فعالان قرآنی و دستگاه های فرهنگی مسئول، تبلیغات و چگونگی استفاده از بقاع متبرکه و مساجد در آزمون طرح جزء 30 در سامانه طرح ملی بشارت درج شده و متقاضیان می توانند با مراجعه به این سامانه از تمامی اطلاعات طرح آگاهی پیدا کنند.
طرح ملی بشارت 1452 از ابتدای امسال در استان مرکزی همزمان با دیگر نقاط کشور آغاز شده و آزمون اداره کل اوقاف و امورخیریه استان نهم اسفندماه امسال برگزار می شود.
بیش از پنج هزار و 500 موقوفه در استان مرکزی ثبت شده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.