نماینده استان مرکزی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه تحریم های ظالمانه شرایط سختی را برای صنایع رقم زده است، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر حمایت از تولید داخلی می بایست دولت در شرایط پساتحریم حامی صنایع باشد.

به گزارش ایلنا، حسام الدین شهیدی با اشاره به وضعیت صنایع و کارخانه جات در پساتحریم گفت: با توجه به تحریم ها بر علیه ایران کارخانه جات به مشکلات زیادی برخوردهاند که به ورشکستگی و کم بازدهی آنها منجر شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط که صاحبان صنایع تلاش می‌کنند با مشکلات مبارزه کنند و هر طور که شده نیروهای کار را حفظ کنند، مشکلات دیگری از جمله عدم حمایت دولت وجود دارد. با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور بر حمایت از تولید داخلی میبایست ادارات خدمات رسان دولتی مانند شرکت‌های بیمه و ادارات برق و آب و ... نهایت همکاری و حمایت را از این صنایع داشته باشند.

شهیدی افزود: ما می‌بینیم کارخانجاتی هستند که طلب‌های سنگینی از مشتریان خود دارند اما اداره برق بخاطر بدهی، برق این صنایع را قطع می‌کند و فرصت بازپرداختی به آنها نمی‌دهد از این رو صنایع نیز مجبور می‌شوند کارخانجات را تعطیل کنند و به این ترتیب فرصت‌های شغلی از بین می‌روند. از این رو نیاز است که در این شرایط ویژه دولت اهتمام بیشتری برای حمایت از صنایع داشته باشد و با طرح‌های حمایتی خود به تقویت این صنایع کمک کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.