«عبدالله محمودی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان اعتبار برای تجهیز آزمایشگاه، سالن سورتینگ، بسته بندی مکانیزه و راه اندازی تجهیزات جانبی از قبیل سالن اجتماعات و آموزش نیاز است.
وی اظهارداشت: عملیات اجرایی پایانه صادراتی گل و گیاه محلات در سال 1383 در زمینی به مساحت 35 هزار مترمربع با هدف بهبود تولید و صادرات گل کلید خورده است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: این پایانه صادراتی در مجموع دارای زیربنایی به مساحت هفت هزار و 200 مترمربع و در سه طبقه ایجاد شده است.
محمودی بیان کرد: 2 سالن سردخانه با حجم 600 مترمکعب و با ظرفیت 600 تن محصول سردخانه ای با دمای زیر صفر و بالای صفر درجه در آن راه اندازی شده که واحد سردخانه آن فعال است و انواع پیاز گل‌های شاخه بریده را نگهداری می کند.
وی امکانات دیگر این پایانه را شامل سالن حراج محصولات تولیدی با وسعت هزار و 440 مترمربع، سه انبار تجهیزات به مساحت 300 مترمربع، موتورخانه 75 مترمربع عنوان کرد.
وی تصریح کرد: سالن حراج پایانه فعال است و انواع گل‌های گلدانی و بید قرمز به جهت صادرات در آن بسته بندی می‌شود اما، نیازمند تجهیز به دستگاه های بسته بندی مکانیزه است.
مدیر جهاد کشاورزی محلات افزود: سالن چندمنظوره این پایانه با مساحت 920 مترمربع شامل قرنطینه به مساحت 260 مترمربع، آزمایشگاه 225 مترمربع و دفتر کار و بانک است که این بخش ها نیازمند تجهیز و غیرفعال است.
محمودی اضافه کرد: سالن اجتماعات 800 نفره، هفت واحد اقامتی به مساحت 720 مترمربع برای رفاه حال خریداران و گلخانه به وسعت 2 هزار مترمربع از دیگر بخش های این پایانه است که تجهیز شده و برای نمایشگاه سالانه گل و گیاه استفاده می شود.
وی ادامه داد: سازمان توسعه تجارت سه میلیارد ریال برای این پایانه صادراتی سرمایه‌گذاری کرده و بقیه به دلیل واگذاری پایانه به شرکت تعاونی گل و گیاه توسط این شرکت تکمیل و پس از سه سال به پایان رسید.
مدیر جهاد کشاورزی محلات توضیح داد: پیشرفت فیزیکی تاسیسات ساختمانی پایانه صادراتی محلات 90 درصد است و تاکنون 54 میلیارد ریال برای احداث و تجهیز آن هزینه شده است.
محمودی گفت: پایانه صادراتی گل و گیاه زینتی محلات مدرنترین تجهیزات کشور در نوع خود است و تسریع در تکمیل آن به کیفیت خدمات صنعت گل کمک زیادی می کند.
مدیر عامل شرکت تعاونی گل و گیاه محلات گفت: در صورتی که تسهیلات بلاعوض و کم بهره پرداخت شود این پایانه تکمیل می شود.
«ابراهیم علی پور» افزود: نمایشگاه دائمی گل و گیاه نیز در این پایانه صادراتی در مساحت پنج هکتار در دست ساخت است که برآورد سرمایه گذاری آن 180 میلیارد ریال است.
شهرستان محلات با 910 هکتار سطح زیر کشت رتبه اول کشور در تولید گل و گیاهان زینتی را دارد و 18 درصد گل های شاخه بریده ، 80 درصد از گل های فصلی و نشایی ، 21 درصد از درخت و درختچه و 14 درصد از گل های آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.