به گزارش ایرنا، سید«علی آقازاده» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک که با حضور مدیرعامل بانک ملت کشور و جمعی از مقامات وزارت بهداشت و درمان انجام شد، افزود: میانگین سرانه تخت بیمارستانی در این استان نسبت به شاخص کشوری کمتر است و باید کمبود تخت درمانی نسبت به جمعیت هر چه زودتر جبران شود.
وی ادامه داد: بهره برداری از بیمارستان ولیعصر اراک (عج)نقش مهمی در بهبود کیفی خدمات پزشکی و بهداشتی و تامین تخت های بیمارستانی استان مرکزی دارد.
استاندار مرکزی یاد آور شد: برای ساخت این مرکز درمانی مادر تخصصی استان مرکزی با پیشرفت فیزیکی 65 درصد تاکنون 600 میلیارد ریال اعتبار صرف شده و برای تکمیل و تجهیز آن به یکهزار میلیارد ریال منابع مالی دیگر نیاز است.
آقازاده گفت: عملیات اجرایی بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) اراک با ظرفیت ٥٢٠ تخت از سال 83 آغاز شده و پیش بینی می شود با تأمین اعتبار لازم در پایان نیمه نخست سال آینده به بهره برداری برسد.
مدیرعامل بانک ملت نیز در این نشست گفت: بانک ملت در شبکه بانکی کشور بالاترین مصارف و تسهیلات پرداختی را دارد که این مهم نشان از اعتماد و توجه مردم به این مجموعه است.
«محمد بیگدلی» افزود: بانک ملت به دلیل نقدینگی بالا در شمار قابل ملاحظه ای از طرح های بزرگ نفتی و پتروشیمی کشور همراهی دارد و حضور در فعالیت های حرفه ای افزایش اعتماد عمومی مردم و افزایش نقدینگی این بانک را به همراه داشته است.
وی ادامه داد: هفت هزار و 400 میلیارد ریال در سال جاری توسط بانک ملت به واحدهای صنعتی، تولیدی و مردم استان مرکزی پرداخت شده است و سرعت در پرداخت این تسهیلات برای جلوگیری از کاهش تولید و اشتغال در نیمه دوم سال در دستور کار این بانک قرار دارد.
مدیرعامل بانک ملت خاطرنشان کرد: مصوبه پرداخت تسهیلات به بیمارستان ولیعصر اراک (عج)در این بانک مصوب شده است و پیش بینی می شود با انجام مراحل اداری آن در استان مرکزی ظرف مدت 10 روز آینده در اختیار متولیان این طرح سلامت قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: 757 هزار تن انواع کالا به ارزش 520 میلیون و 568 هزار دلار درنیمه اول امسال از این استان به خارج از کشور صادر شده که ارسال این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12 درصد افزایش دارد.
«سعید فرخی» افزود: پلی‌اتیلن، شمش، آبمیوه، شیشه، بلورجات، موادغذایی عمده کالاهای صادر شده از استان مرکزی است و این کالاها به 66 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان، ارمنستان، تونس، بلغارستان ارسال شده است.
وی ادامه داد: 173 میلیون و 867 هزار دلار کالا نیز در این مدت به استان مرکزی وارد شده است که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش یافته است.
استان مرکزی با یک میلیون و 99 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارای 20 بیمارستان فعال با یکهزار و 945 تخت مصوب و 750 تخت فعال در قالب 85 بخش درمانی است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.