به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز پنجشنبه در شورای اداری استان مرکزی، افزود: روحیه وحدت آفرین ملت ایران در کارنامه 40 ساله نظام اسلامی همواره خنثی گر توطئه های دشمنان بوده و ترویج این فرهنگ در شرایط کنونی همچنان سرمایه ای ارزشمند است و در برابر بدخواهان نظام بازدارندگی ایجاد می کند.
وی ادامه داد: مسئولان و دولتمردان باید به عنوان محور وحدت ملی نقش آفرینی کرده و آحاد جامعه را با ارزش ها و آرمان های مقدس جمهوری اسلامی بیشتر عجین کنند.
امام جمعه اراک اضافه کرد: انتقاد سازنده در هر شرایطی عامل توسعه و بالندگی کشور است و توهین، تهمت و افترا همواره نکوهیده بوده و اجازه داده نمی شود که به نام انتقاد، شخصیت های انقلابی مورد هجمه قرار گیرند.
وی ادامه داد: تحریم و فشارهای اقتصادی باید با سویه فرصت برای ایران به پیش برود و در سایه هوشمندی و تکیه بر داشته های خودی و برنامه ریزی شرایطی خلق شود تا بسترهای اقتصادی پویا و مستقل رشد کند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: اقتصاد کشور ایران به لحاظ وابستگی به نفت آسیب پذیر است و مسئولان باید با حمایت از بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و خدمات و عملی کردن راهبردهای اقتصاد مقاومتی بکوشند که داشته های اقتصاد بومی را افزایش داده و بارور کنند.
وی ادامه داد: بیش از 20 درصد بنزین و گازوئیل تولید شده در کشور از مرزهای شرقی، غربی و جنوبی کشور خارج می شود و می طلبد که مسئولان ذیربط در مهار این معضل هرچه سریعتر چاره اندیشی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: اصلاح الگوی مصرف به خصوص در بخش های انرژی و آب، مقابله با قاچاق کالا، نظارت بر واردات، تقویت پایه های اعتقادی لایه های مختلف جامعه به خصوص در سطوح مدیریتی از دیگر عوامل حفظ اقتدار و عظمت ایران اسلامی است که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.
وی در خصوص سخنرانی رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در نشست عمومی سازمان ملل نیز گفت: اگر چه «دونالد ترامپ» از زوایای مختلف ملت ایران را مورد هجمه و تهدید قرار داد، اما بسیاری از حاضران در این نشست از وی انتقاد کردند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: آمریکا با تمام ظرفیت برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران وارد میدان شده و شرط خنثی کردن توطئه های شیطان بزرگ، آمادگی همه جانبه مسئولان است.
«محمدابراهیم رضایی» افزود: ابزارها و اهداف ایالات متحده از اعمال هجمه ها، تهدیدها و تحریم بر علیه ایران در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفته و بر این اساس با هماهنگی های برون بخشی و اقدامات برنامه محور می توان نقشه های شوم آمریکای جنایتکار را نقش بر آب کرد.
وی اظهار داشت: آمریکای جنایتکار با بهره گیری از مزدوران خود در منطقه خاورمیانه از قبیل داعش، منافقین، کوموله، دموکرات ها و پژاک قصد ایجاد نا امنی در نقاط مختلف کشور دارد که مسئولان باید در این شرایط ضمن درک شرایط و هوشیاری در برابر این توطئه شیطان بزرگ مردم را نیز از این آگاه کنند.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عناصری نیز در داخل کشور با دامن زدن به مسائل اقتصادی از جمله مقوله ارزی اهداف شوم دشمنان را پیش می برند که مردم و مسئولان باید نسبت به این توطئه دشمن نیز آگاه باشند.
وی ادامه داد: ایالات متحده ظرفیت ضربه زدن به نظام اسلامی را ندارد و تنها با فضا سازی تبلیغی و رسانه ای درصدد ایجاد جنگ روانی در داخل کشور است که در این شرایط وظیفه رسانه ها به خصوص رسانه ملی تولید محتوای روشنگر از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آگاه کردن مردم از توطئه های دشمنان است.
رضایی گفت: مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی باید در شرایط کنونی با انسجام، عزم و اراده و نشاط هر چه بیشتر در راستای تحقق اهداف آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کنند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی است که تشریح مبانی و دستاوردهای این دوران شکوهمند می تواند جامعه را از گزند دشمنان حفظ کند.
سرتیپ دوم پاسدار«محسن کریمی» افزود: در دوران دفاع مقدس بلوک شرق و غرب که در بسیاری از مسائل بین المللی اختلاف نظر داشتند بر حمایت عراق علیه جمهوری اسلامی ایران متحد شدند و 36 کشور هر نوع تکنولوژی و تسلیحاتی را در اختیار رژیم بعثی قرار دادند.
وی بیان کرد: رزمندگان اسلام اما با کمترین امکانات نظامی و با تجهیز خود به سلاح تقوا، معنویت و ولایتمداری داوطلبانه به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شدند و پس از هشت سال مقاومت دشمن بعثی را از خاک وطن بیرون راندند.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: تربیت انسان الهی با برخورداری از روحیه شهادت طلبی، ایثار، فداکاری، مبتکر، خلاق و با اعتماد به نفس از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است که باید در جامعه معرفی شود.
وی تاکید کرد: تشریح و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس به خصوص روحیه ایثار و انسجام ملی در شرایط کنونی می تواند عامل موثری بر خنثی سازی توطئه های دشمنان باشد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این نشست گفت: چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت از دهم تا 23 مهرماه جاری در اراک برگزار می شود.
حجت الاسلام سید «مصطفی حسینی» افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری این رویداد بزرگ قرآنی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اندیشیده شده و مسئولان ارشد استان مرکزی نیز حمایت های بسیاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان داشته اند.
وی ادامه داد: 40 دوره مسابقه قرآن و عترت از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه در نقاط مختلف کشور برگزار شده که تنها در بخش بزرگسالان بیش از 100 هزار فعال قرآنی در 400 شهر و شهرستان در بخش های مختلف ترتیل، حفظ، قرائت، همخوانی و اذان با یکدیگر به رقابت پرداخته اند.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از 10 هزار نخبه قرآنی برای رسیدن به مسابقات قرآن و عترت اراک با یکدیگر رقابت کرده اند تا هزار نفر به مرحله کشوری راه پیدا کنند و منتخبان چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در رویدادها و مسابقات مختلف قرآن در سطوح بین المللی هستند.
وی افزود: پایه و اساس جمهوری اسلامی بر اساس حاکمیت قرآن است و برای تحقق این مهم باید گفتمان قرآنی در لایه های مختلف جامعه به خصوص در مراکز علمی و دانشگاهی حاکم شود.
رئیس دانشگاه اراک نیز در این نشست گفت: 2 هزار و 100 دانشجو در سال تحصیلی جدید در رشته های مختلف این واحد دانشگاهی پذیرش شدند که حدود 40 درصد آنان به عنوان تحصیلات تکمیلی پذیرش شده اند.
«سعید حمیدی» افزود: با وجود اینکه در سال تحصیلی جاری یک واحد خوابگاهی 500 نفره بهره برداری شد اما، کمبود خوابگاه همچنان یکی از مشکلات اصلی دانشگاه اراک است و شمار قابل توجهی به همین دلیل از ادامه تحصیل انصراف می دهند.
وی افزود: کمبود مواد غذایی برای تامین سلف، تامین مواد اولیه آزمایشگاه و کمبود تجهیزات آزمایشگاهی از دیگر مشکلات دانشگاه اراک است.
رئیس دانشگاه اراک اظهار داشت: حدود 85 درصد از مجموع اعتبارات دانشگاه اراک برای تامین حقوق و مزایای پرسنل این واحد دانشگاهی هزینه می شود و ساختمان های مختلفی از قبیل کتابخانه و خوابگاه به دلیل کمبود اعتبارات به صورت نیمه کاره رها شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت: 846 دانشجوی جدید در سال تحصیلی جاری در این واحد دانشگاهی پذیرش شده اند که با احتساب دانشگاه های علوم پزشکی خمین و ساوه این تعداد به یکهزار و 200 دانشجو نیز می رسد.
«حسن طاهر احمدی» افزود: در سال تحصیلی جدید یک میلیون 150 هزار نفر در کنکور شرکت کردند که بیش از 600 هزار نفر در رشته علوم تجربی با هدف قبولی در رشته های پزشکی در کنکور شرکت کردند در صورتی که ظرفیت پذیریش دانشگاه های علوم پزشکی پنج هزار نفر است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 240 هزار نوآموز، دانش آموز و هنرآموز در سال تحصیلی جاری در 2 هزار و 400 واحد آموزشی تحصیل می کنند.
«شهریار فولادوند» افزود: مجموع نوآموزان، دانش آموزان و هنرآموزان استان مرکزی 2 درصد کل کشور را تشکیل می دهند که 14 هزار معلم موظفی و چهار هزار معلم حق التدریسی وظیفه ارائه آموزش های لازم به این افراد را دارند.
وی گفت: بیش از 120 هزار دانش آموز ابتدایی در یکهزار و 150 مرکز آموزشی تحصیل می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: تراکم کلاس های آموزش ابتدایی 28 دانش آموز، متوسطه اول 30 دانش آموز متوسطه دوم 25 دانش آموز و هنرستان نیز 15هنرآموز است.
استان مرکزی 12 شهرستان، 30 شهر و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.