«حسین بختیاری» روز چهارشنبه در همایش دهیاران شهرستان اراک افزود: پیش آمادگی بحران سرمایه ای مهم است و دهیاران همواره باید در این زمینه آماده باشند و احکام مدیریت بحران دهیاران تازه منصوب شده نیز به زودی ابلاغ می شود.
وی بیان کرد: شناخت تهدیدها از مولفه های مهم در مدیریت بحران است و دهیاران باید ترتیبی اتخاذ کنند که تمامی مسایل روستا حتی در غیبت آنان رصد شده و توان حل مشکلات اجتمالی در کوتاه ترین زمان ممکن در تعامل تنگاتنگ با شوراهای اسلامی و بخشداری ها ایجاد شود.
فرماندار اراک ادامه داد: نصب دوربین در ورودی و خروجی میادین روستایی با هدف افزایش امنیت در دستور کار دهیاران قرار گیرد.
بختیاری تصریح کرد: اعتبارات خوبی در اختیار دهیاری های شهرستان اراک وجود دارد که باید بر اساس مقررات، ضوابط و مصوبات شورای بخش و تایید هیات تطبیق، با هماهنگی بخشدار هزینه شود.
وی گفت: در صورت جذب نشدن منابع مالی از سوی دهیاری ها قانون اجازه جابه جایی آن را داده است و انتظار است در فرصت باقی مانده تلاش مضاعفی در این خصوص صورت گیرند.
فرماندار اراک اضافه کرد: دهیاران برای اجرای هر طرحی نیاز به مصوبه شوراهای روستایی دارند که توجه به این مهم ضروری است.
فرمانده انتظامی شهرستان اراک هم در این همایش گفت: دهیاران همیاران پلیس در روستاها هستند که باید تلاش خود را در راستای افزایش امنیت در این مناطق به کار گیرند.
سرهنگ «شهرام امیری» یکی از تهدیدات دشمنان را بیوتریسم، عملیات تروریستی و الکترونیکی عنوان کرد که باید در این زمینه هوشیاری لازم در بخش های مختلف جامعه باشد.
وی بیان کرد: نظارت ویژه بر عزاداری ها و نذورات در ایام محرم و صفر در دستور کار دهیاری ها باشد و تلاش شود تا از برخی خرافی گرایی ها مانند قمه زنی، شمشیر زنی و تیغ زنی خودداری شود.
بخشدار مرکزی اراک نیز در ادامه این همایش گفت: شهرستان اراک دارای سه بخش مرکزی، ساروق و معصومیه است که بخش مرکزی آن با 80 روستا و نقاط روستایی و 65 دهیاری از بزرگترین بخش های استان مرکزی محسوب می شود.
«ابوالفضل یوسفی» افزود: دهیاران در کنار اعضای شوراهای اسلامی و دستگاه های اجرایی همه تلاش خود را برای توسعه، آبادانی و رفع مشکلات روستاها به کار گرفته اند.
وی بیان کرد: کمبود آب یکی از مهمترین مشکلات روستاها است که در اثر خشکسالی چند سال اخیر ایجاد شده و انتظار می رود دهیاران در راستای رعایت الگوی مصرب آب در تلاش مضاعفی به کار گیرند.
بخشدار مرکزی اراک ادامه داد: طرح های عمرانی خوبی در روستاهای شهرستان اراک انجام شده، برخی طرح ها به دلیل مشکلات ایجاد شده در تامین قیر رایگان به تعویق افتاده بود که این مشکل حل شده است.
وی تاکید کرد: سال آینده انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و ممکن است برخی از افراد تبلیغات زودهنگام در روستاها داشته باشند که دهیاران باید این موارد هوشیار باشند و با خاطیان برخورد کنند.
بخشدار مرکزی اراک اضافه کرد: شناسایی معلولان و پیشگیری از تغییر اراضی کشاورزی از دیگر مواردی است که باید توسط دهیاران با جدیت دنبال شود.
وی افزود: دهیاران باید حمایت های لازم را سرمایه گذاران اقتصادی در روستاها داشته باشند.
شهرستان اراک دارای سه بخش مرکزی، ساروق و معصومیه است و در این شهرستان بیش از 600 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.