«سید مهدی مقدسی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ظرفیت های اقتصادی و صنعتی اراک با پیگیری های مستمر 2 ساله نمایندگان اراک، منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.
وی ادامه داد: مکان یابی این منطقه ویژه اقتصادی در اراک مناسب است و اکنون فرصت آن است تا با تعامل و همدلی دستگاه های اجرایی از فرصت های سرمایه گذاری در راستای توسعه اقتصادی استان و کلانشهر اراک استقبال شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت تصریح کرد: شورای برنامه ریزی، استاندار مرکزی و دیگر دستگاه های متولی باید با سرعت نسبت به توسعه اشتغال و ارزش آفرینی اقتصادی در این منطقه بکوشند.
مقدسی افزود: منطقه ویژه اقتصادی به جهت مزیت های خاص و بهره مندی از برخی معافیت ها به افزایش نقدینگی کارآفرینان و تلاشگران سنگر اقتصاد کمک شایانی خواهد کرد.
ستان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که 2 کرسی آن متعلق به اراک، کمیجان و خنداب است.
اکنون هشت منطقه آزاد و 62 منطقه ویژه مصوب در کشور وجود دارد که از این تعداد هفت منطقه آزاد و حدود 20 منطقه ویژه اقتصادی در حال فعالیت است.
ایجاد سه منطقه ویژه اقتصادی شامل منطقه ویژه اقتصادی کاوه در ساوه و 2 منطقه در شهرستان زرندیه در سال های گذشته برای استان مرکزی مصوب شده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.