بدترین خبر سال 1403 برای مردم ایران از هواشناسی/ رئیس سازمان هواشناسی: شرایط مناسبی برای بارش‌های پاییزی وجود ندارد

رئیس سازمان هواشناسی تصریح کرد: اطلاعات موجود نشان‌دهنده شرایط پربارش در کشور نیست، اما با توجه به پدیده‌هایی مانند تغییر اقلیم، پیش‌بینی بلندمدت کمی سخت‌تر شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جماران؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی گفت: براساس الگوهای جوی در پیش‌بینی‌های بلندمدت، در حال حاضر شرایط مناسبی برای بارش‌های پاییزی وجود ندارد

سحر تاج‌بخش مسلمان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: تاکنون نیز بارش‌ها در کشور زیر نرمال بوده است.

وی افزود: تنها در ۲ استان کشور، بارش‌ها فراتر از نرمال گزارش شده است.

رئیس سازمان هواشناسی تصریح کرد: اطلاعات موجود نشان‌دهنده شرایط پربارش در کشور نیست، اما با توجه به پدیده‌هایی مانند تغییر اقلیم، پیش‌بینی بلندمدت کمی سخت‌تر شده است.

تاج‌بخش مسلمان ادامه داد: با این شرایط، بیشتر به‌صورت احتمالی درباره این موضوع صحبت می‌شود و هر زمان که تغییری در مدل‌ها رخ دهد، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی افزود: برای استان بوشهر نیز بارش‌ها همچنان زیر نرمال و در کشور بارش فراتر از نرمال ثبت نشده است.

رئیس سازمان هواشناسی بیان کرد: در فصل بهار امسال بارش‌های خوبی در کشور داشتیم که از جمله آن‌ها می‌توان به بارش قابل توجه در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

رئیس سازمان هواشناسی یادآور شد: این میزان بارش در دهه‌های گذشته برای این استان بی‌سابقه بود.

وی یادآور شد: نکته مهم در این خصوص، جمع‌آوری نشدن آب‌های شیرین است که موجب شد بخش زیادی از این آب‌ها به دریای عمان سرازیر شود و در تابستان، در برخی از استان‌ها مشکل کمبود آب شرب احساس شود

تاج‌بخش مسلمان یادآور شد: سامانه‌های اندازه‌گیری و پایش وضع هوا و اقلیم، یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که در پیش‌بینی و صدور هشدارها کمک می‌کند.

وی گفت: هر چه شبکه دیدبانی متراکم‌تر و شبکه اطلاع‌رسانی جامع‌تری وجود داشته باشد، بدون شک تهیه پیش‌بینی‌ها و ارائه خدمات بهینه‌تر خواهد بود.

رئیس سازمان هواشناسی عنوان کرد: برای توسعه شبکه دیدبانی و کاهش اختلاف با کشورهای پیشرو در این حوزه، نیازمند افزایش قابل توجه در اعتبارات تملک دارایی هستیم.

دیدگاه تان را بنویسید