مجید عبداللهی روز شنبه همزمان با هفته دولت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع 520 روستای مازندران در دولت تدبیر و امید از شبکه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شدند.
وی جمعیت این روستاها را 280 هزار نفر اعلام کرد.
وی گفت که دولت تدبیر و امید در پنج سال گذشته افزون بر یکهزار و 650 میلیارد ریال برای اجرای 170 طرح آبرسانی روستایی هزینه کرد.
براساس آمارهای رسمی، حدود 43 درصد از جمعیت سه میلیون و 300 هزار نفری مازندران در مناطق روستایی سکونت دارند.
مازندران 2 هزار و 432 روستای بالای 20 خانوار دارد که یک هزار و 650 روستا با 420 هزار مشترک زیر پوشش آبفای روستایی هستند.
مدیرعامل شرکت آبفای مازندران همچنین گفت که در مجموع شاخص بهره مندی روستاهای مازندران از آب سالم بهداشتی در دولت تدبیر و امید 11 درصد افزایش یافت.
وی با اعلام این که هم اکنون 79 درصد از جمعیت روستایی مازندران از آب آشامیدنی سالم برخوردارند، افزود: پیش از آغاز فعالیت دولت یازدهم و دوازهم آمار برخورداری روستاهای مازندران از آب آشامیدنی سالم 68 درصد بود.
** آبرسانی به 20 روستا در هفته دولت
مدیرعامل شرکت آبفای مازندران همچنین گفت که همزمان با هفته دولت 20 روستای این خطه شمال کشور با جمعیت افزون بر چهار103 خانوار از آب شرب بهداشتی برخوردار شدند.
وی اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح های آبرسانی روستایی را حدود 123 میلیارد ریال اعلام کرد.
عبدالهی گفت: همچنین همزمان با هفته دولت طرح آبرسانی به هفت روستای خزرآباد ساری با اعتبار 40 میلیارد ریالی آغاز شد که با تکمیل آنها حدود 2 هزار و 700 خانوار روستایی دیگر از آب شرب 6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.