رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرات در سه ماهه نخست سال جاری از رشد 13 درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد محمدپور عمران در همایش صنعت، معدن و تجارت که صبح امروز در سالن همایش بانک صادرات مازندران برگزار شد، حضور استاندار فعلی مازندران را عامل جهت‌گیری خاصی در حوزه صنعت و تجارت استان برشمرد و اظهار داشت بیشترین فشار تحریم‌ها مربوط به بخش صنعت است، زیرا بخش کشاورزی کشور بومی‌سازی شده است و در بخش گردشگری نیز چندان وابسته به سایر کشورها نیستیم.

وی با اشاره به رشد هفت درصدی صادرات در سال گذشته، افزود: صادرات در سه ماهه نخست سال جاری از رشد 13 درصدی برخوردار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اعلام کرد: 154 مصوبه در 52 کارگروه تسهیل در سه ماه نخست سال جاری به امضا رسید.

محمدپور با اشاره به 12 محور مورد تأکید استانداری مازندران در اقتصاد مقاومتی و اختصاص نخستین محور به صنعت‌، معدن و تحارت داخلی و خارجی گفت: «نرخ بیکاری استان در سال 96، به 10درصد رسید.

وی با بیان اینکه در سال 96، 880 میلیارد تومان طرح در مازندران به بهره‌برداری رسید، افزود: این میزان به غیر از احتساب پایانه‌های صادراتی که در سامانه بهین‌یاب ثبت نمی‌شود بوده است.

این مسئول استانی با بیان اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید 200 میلیارد تومان طرح در سال به بهره‌برداری رسیده است، گفت: امروز این مقدار به 900 میلیارد تومان رسیده است.

محمدپور با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری، صدور جوازها کاهش 30 درصدی داشته است، بیان کرد: در کنار آن، میزان ارائه اعتبارات به واحدهای توانمند و معتبر افزایش یافته است.

وی خواستار تسهیلات کم‌بهره به شهرک‌های صنعتی شد و احیای شورای معادن استان با پیشگامی استاندار را از اتفاقات خوب در حوزه صنعت در ماه های اخیر دانست.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.