استاندار مازندران گفت:یکی از امتیازهای مهم بندر امیرآباد وجود بیش از هزار هکتار پس کرانه است که می توان از آن برای رونق تولید و توسعه صادرات بهره برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استاندار مازندران در همایش بین المللی توسعه صادرات به نقش صادرات در توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: امروز نیاز است کشورهای منطقه  با مودت و تعاملات گسترده و با تنوع بخشی به سرفصل های همکاری ثبات و امنیت را به ارمغان بیاورند.

محمد اسلامی افزود: فرصت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست های پابرجای خارجی و امنیت بین الملل و دسترسی به آب های آزاد در جنوب و ضرورت فعال سازی کریدور شمال به جنوب برای دریای خزر جایگاه ویژه ای دارد.

وی بیان کرد: برگزاری چنین همایشی فرصتی برای گفتگو و توسعه همکاری و مبادلات فراهم می کند؛ برای توسعه روابط تجاری باید تصمیمات جدیدی اتخاذ کرد و تنوع بخشی به سرفصل های اقتصادی باید مورد توجه قرار گیرد کشورهای منطقه و حاشیه دریای خزر با همگرایی و هماهنگی می توانند همکاری  پایدار و اثرگذاری داشته باشند تا فرصت تقسیم و منافع مشترک ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در استان مازندران  گفت: امروز به برکت این همکاری ها و در راستای سیاست های کلی حاکم بایستی بتوانیم به صورت مصداقی سرفصل های همکاری را گسترش دهیم. تنوع بخشی به کالاها و سرفصل های همکاری و تقابل متقابل باید ایجاد شود.

اسلامی بر نقش حمل و نقل در توسعه صادرات تاکید کرد و گفت: در حوزه حمل و نقل دریایی و حمل و نقل مکمل آن یعنی حمل و نقل ریلی و هوایی سرمایه گذاری هایی صورت گرفت. برقی کردن راه آهن اینچه برون ظرفیت جابه جایی بار از ۲.۵ میلیون تن به ۱۰ میلیون تن‌ افزایش می دهد و سرعت از ۶۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت ارتقا دهیم.

وی به ظرفیت حمل و نقل هوایی اشاره کرد و افزود: توسعه حمل و نقل هوایی می تواند در جذب تجار و بازرگانان، گردشگران و مسافران تاثیر گذار باشد و با توسعه حمل و نقل ترکیبی و تسهیل در تجارت می توان اقتصاد پایدار ایجاد کرد.

این مسئول با اشاره به نقش صنایع دریایی و دریانوردی در دریای خزر گفت: کشتی سازی و صنایع پشتیبان می تواند برای اشتغال مولد و توسعه ظرفیت های دریای خزر نقش مهمی داشته باشند.

اسلامی بر توسعه گردشگری دریایی تاکید کرد و گفت: وجود شناورهای رو- رو  و واگن های رو- رو اتصال به ریل در بندر قابل اجراست و می توان گردشگری دریایی در دریای خزر را رونق داد.

وی ظرفیت توسعه صادرات محصولات زراعی و باغی، صنایع پروتئینی و صنایع لبنی به بیش از ۵۰ کشور اعلام کرد که صادر می شوند یا در برنامه صادرات قرار دارند مجموعه ی این فرصت ها و سرمایه گذاری ها با محوریت بندر امیرآباد به عنوان منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد مورد توجه قرار می گیرد.

استاندار مازندران گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد فرصتی برای تولید کالا و خدمات است تا با حداکثر تسهیلات قانونی مورد بهره برداری قرار گیرند و یکی از امتیازهای مهم بندر امیرآباد  وجود بیش از هزار هکتار پس کرانه است که می توان از آن برای رونق تولید و توسعه صادرات بهره برد با توسعه تبادلات می توان صلح، دوستی و همزیستی مسالمت آمیز را در این منطقه گسترش داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.