فرودگاه رامسر با قدمتی بیش از50 سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است اما امنیت پرواز در این فرودگاه به علت وجود موانع درمسیر باند نشست و برخاست هواپیماها مورد تهدید است.
این فرودگاه در ضلع شمالی حوزه شهری و درحاشیه دریای خزر قرارگرفته است و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال 1342 باز می گردد و باند این فرودگاه حدود هزار و 500 متر طول و 45 متر عرض دارد.
گزارش های رسمی گویای آن است که وجود تعدادی درخت بلند قامت و تیرک های برق در مسیر نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه باعث شده تا خیلی از پروازها در این منطقه غیر فعال شود و چنین وضعیتی با نگرانی خیلی از شهروندان رامسری و نیز مسافران و گردشگران این منطقه همراه بوده است.
شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (ایران - ایر ) به تازگی اعلام کرد که در صورت رفع نشدن موانع پروازی تا دوازدهم اردیبهشت ماه سال جاری دیگر هواپیماهای این شرکت در مسیر این فرودگاه پرواز نخواهد کرد.
ایران ایر در تمامی روزهای هفته در مسیر رفت و برگشت تهران - رامسر و روزهای یکشنبه و چهارشنبه نیز اصفهان - رامسر در فرودگاه رامسر پرواز دارد.
کیوان فرح زاد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : یکی از علت های تاخیر در جمع آوری شبکه برق هوایی در مسیر پروازی فرودگاه رامسر مربوط به فرآیند انتخاب پیمانکار بوده است که روز گذشته در پی انجام استعلام پیمانکار مشخص شد و پس از معرفی او به شرکت توزیع برق غرب مازندران هفته آینده عملیات اجرایی این طرح آغاز می شود.
وی گفت : ‌این مشکل در 28 اسفند سال گذشته با شرکت توزیع برق غرب مازندران مکاتبه شد و این شرکت نیز بدون اتلاف وقت موضوع را در دستور کار خود قرار داد و تاکنون چند نشست با مسئولان محلی در رامسر و استانی بویژه مدیرکل فرودگاه ها و نیز معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری مازندران برگزار کرده است.
وی ادامه داد : اینکه گفته می شود مسئولان شرکت توزیع برق غرب مازندران در این حوزه کوتاهی کرده اند چنین اظهار نظرهایی دور از انصاف است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران میزان اعتبار پیش بینی شده برای جمع آوری حدود 800 متر شبکه برق هوایی فشار متوسط و ضعیف در مسیر پروازهای فرودگاه رامسر را حدود 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت :‌ با پی گیری استانداری مازندران این میزان اعتبار تامین شده است .
وی ادامه داد :‌ هرچند شاید به علت نوسانات نرخ دلار خرید تجهیزات برای جابه جایی این میزان شبکه بیشتر شود ولی به هرشکلی که شده این طرح اجرایی می شود.
براساس آمار منابع رسمی طی یک ماه گذشته تاکنون حدود 11 سورتی پرواز مسیرهای رفت و برگشت تهران - رامسر و اصفهان - رامسر به علت بدی آب و هوا و نیز وجود این موانع دچار تاخیر و لغو شده است.
شهرستان رامسر با جمعیتی دست کم 70 هزار نفر به علت برخورداری از جاذبه های طبیعی ، تاریخی و گردشگری منحصر بفرد نظیر جنگل ، دریا ، کوه ، جلگه ، اماکن اقامتی مانند هتل های قدیم ، جدید ، کاخ موزه و آب های گرم معدنی از دیرباز تاکنون به عنوان عروس شهرهای ایران مطرح بوده است
غرب مازندران دارای 2 فرودگاه یکی در نوشهر و دیگری نیز در رامسر است .
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.