به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به این که مواد مخدر صرفا یک پدیده اجتماعی نیست ، افزود : مواد مخدر بخشی از یک برنامه وسیع تهاجمی علیه ساختارهای عقیدتی ، فکری و ملی ماست و مبارزه همگانی به منظور بیدار کردن وجدان عمومی جامعه در راستای اثربخشی اقدامات از ضروریات است.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با تاکید بر این که مبارزه در این راستا ، نیازمند اقدامات قرارگاهی و جهادی ، غیراداری و شبانه روزی و پیوسته به صورت نهضتی فعال است ، گفت : این ماموریت مهم در هیچ لحظه ای نباید تعطیل شود.
استاندار مازندران از دستگاههای اجرائی عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر خواست تا ظرفیت های خود را در این مورد آزاد کنند و تاکید کرد : به کارگیری همه ظرفیت ها موجب می شود تا اقدامات ابتر نماند و افراد معتاد تحت درمان تا مرحله بازآفرینی و بازگشت کامل به زندگی مورد پشتیبانی باشند.
اسلامی با اشاره به این که باید افراد معتاد را در فرآیند کارآفرینی و بازآفرینی به زندگی بازگردانیم ، افزود : از منابع دستگاههای حمایتی نظیر کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی و حمایت خانواده ها می توان در جهت تقویت اشتغال بهبود یافتگان استفاده کرد و از خانواده ها نیز باید حمایت های اجتماعی لازم صورت گیرد.
مقام عالی دولت در مازندران بر ضرورت تقویت جریان پیشگیری از اعتیاد و انجام برنامه های فرهنگی تاکید کرد و گفت : کمیته های ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فعال تر عمل کنند و اهداف کمی احصا شود.
وی افزود : همه دستگاهها باید در کنار نیروی انتظامی به صورت قرارگاهی و جهادی در جهت سرخ کردن نقاط آسیب پذیر و مقابله با کانون های انتشار نقش آفرینی کنند تا دسترسی به مواد مخدر آسان نباشد.
در آغاز این جلسه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و دبیران کمیته های مقابله، پیشگیری، درمان و توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد به ارایه گزارش پرداختند.
مازندران از جمله استان هائی بود که تا پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در زمینه مواد مخدر در وضعیت قرمز قرار داشت و در سال 91 رتبه دوم مصرف مواد مخدر به این استان تعلق داشت .
هم اکنون بر اساس گزارش مراجع رسمی ، مازندران با وجود این که سالانه میزبان بیش از 50 میلیون نفر مسافر است ، جایگاه بیستم را در مصرف مواد مخدر دارد.
پاکسازی 33 منطقه آلوده ، ساماندهی کمپ های غیرمجاز ترک اعتیاد ، تسهیل در درمان معتادان و برنامه ریزی برای عدم بازگشت به اعتیاد ، تشکیل بانک اطلاعات معتادان ، جلب اعتماد معتادان ، ارتباط با خانواده آنها و هدایت به کمپ های نگهداری و درمان از برنامه هائی بود که در دولت تدبیر و امید اجرا شد.
تشدید برخورد با خرده فروشان مواد مخدر هم از دیگر برنامه هائی بود که در این مدت با موفقیت در مازندران اجرا شد به گونه ای که تنها در سال جاری حدود 2 هزار طرح پاکسازی در استان انجام و بیش از 12 هزار نفر دستگیر شدند که از این حدود پنج هزار نفر خرده فروش مواد مخدر بودند.
همچنین امسال سه هزار و 500 کیلوگرم در مازندران کشف و ضبط شد.
بر اساس گزارش های نیمه رسمی ، در استان مازندران با احتساب مصرف کنندگان تفننی ، 60 هزار نفر معتاد هستند.
هم اکنون بیش از 540 مرکز ترک اعتیاد در مازندران وجود دارد.
7330/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.