مجید شعبانی نژاد دوشنبه شب به همراه دیگر اعضای شورای شهر نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه باید این نگاه در شهرداری تغییر کند، افزود :‌ در پی رکود ساخت و ساز و نیز پائین آمدن منابع درآمدی شهرداری از طریق عوارض صدور پروانه ، وضعیت به گونه ای شده که حتی در پرداخت حقوق پرسنل نیز دچار مشکل شده ایم.
وی اظهار داشت :‌ به عنوان نمونه شهرداری این شهر هر ماه باید حدود 12 میلیارد ریال به بیش از 300 نفر از پرسنل حقوق پرداخت کند و این به معنای آن است که این نهاد هر روز باید حدود 40 میلیون تومان درآمد داشته باشد تا بتواند از عهده این هزینه ها برآید.
بر اساس آمار منتشره طی سال های 87 تا 90 نزدیک به 140 میلیارد ریال کمیسیون ماده 100 در نوشهر متخلفان ساخت و ساز های غیر مجاز را جریمه کرده است.
**بدهی 15 میلیارد تومانی دوره گذشته چالش دیگر شهرداری
شهردار نوشهر گفت :‌ بدهی 15 میلیارد تومانی شهرداری مربوط به دوره مدیریتی گذشته شهرداری در شرائطی که اغلب شهروندان این شهر خواسته و انتظارات بحقی هم دارند ، چالش دیگری است که این نهاد با آن دست به گریبان است.
شعبانی نژاد افزود :‌ از مجموع بودجه 37 میلیارد تومانی که در دوره شورای اسلامی گذشته مصوب شده بود ، طبق اسناد موجود، حدود 15 میلیارد تومان آن بدهی و جذب نشده بود.
وی ادامه داد :‌ با دوراندیشی اعضای شورای اسلامی شهر ، تغییرات جدی در لایه های شهرداری و کاهش هزینه ها سعی شد این میزان بدهی را به حدود سه میلیارد تومان برسانیم.
** اجرای طرح های عمرانی شهرداری نیازمند50 میلیارد تومان اعتبار
شهردار نوشهر گفت :‌ با بررسی های به عمل آمده و نیازسنجی هزینه ها برای اجرای طرح های عمرانی در این شهر در نهایت به این جمع بندی رسیدیم که برای طرح های ضروری به مدت سه سال آینده که بتوان با اجرای کامل آن ها رضایت مندی شهروندان را فراهم کرد ، حدود 50 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.
شعبانی نژاد افزود :‌ این میزان اعتبار درصورت تامین ، صرف اجرای طرح هایی مانند هدایت آب های سطحی ، روکش آسفالت معابردرون شهری و خیابان ها فرعی ، پیاده رو سازی ، ‌،اصلاح میادین شهری ، اجرای کمپینگ ساحلی ، تکمیل نیروگاه زباله سوز ، ساماندهی طرح های ساحلی سیترا و کپورچال ،خرید ماشین آلات خدمات شهری و سایر موارد می شود.
**پیش بینی بودجه بیش از 38 میلیارد تومانی شهرداری در سال 97
شهردار نوشهر گفت :‌ بودجه ای که در نشست شورای اسلامی شهر مصوب و برای سال 97 مد نظر است بیش از 38 میلیارد تومان بوده است .
شعبانی نژاد افزود :‌ برای تحقق این میزان بودجه باید درپی ایجاد درآمد پایدار بود و با این وجود سعی شده تا با تکمیل و فروش تعدادی از واحدهای تجاری مجتمع همافران متعلق به شهرداری و کسب درآمد از طریق دیگر طرح های اقتصادی بتوان این میزان بودجه را محقق کرد.
وی اظهارداشت : ‌این شهر از معدود شهرهای غرب مازندران است که از موقعیت های ممتاز فراوانی از جمله نزدیکی به پایتخت و دارای مسیرهای دریایی ، هوایی و زمینی است و بنابراین باید با عزم و اراده جدی تری از همه ظرفیت ها بویژه توان سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده کرد تا بتوان به پویایی ، رونق اقتصادی و رفاه شهروندان این شهر کمک نمود.
نوشهر با جمعیتی حدود 50 هزار نفر سوابق تاریخی تاسیس آن به سال 1333 باز می گردد که از آن زمان تاکنون دست کم 25 شهردار را به خود دیده است.
درپایان اعضای پشورای اسلامی شهر نوشهر ساخت وسازهازی بی رویه و درپی آن توسعه نامتوازن زیرساخت های شهری ، معضل ترافیک و زباله ، حاشیه نشینی ناشی از توزیع نامناسب فرصتها و امکانات ،‌ سرریز فاضلاب های شهری ، کمبود امکانات اقامتی ، تفریحی ، بهداشتی ، ورزشی ،‌ گسترش آسیب های اجتماعی و بیکاری را از مهم ترین مشکلاتی بیان کردند که شهروندان این شهر گردشگرپذیر با آن دست به گریبانند.
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.