به گزارش خبرنگار ایرنا ، ' لارش نوردروم ' روز سه شنبه در نشست تجار و بازرگانان مازندران در ساری افزود : باید از این تعهدات بین المللی بین ایران و کشورهای جهان برای گسترش روابط اقتصادی بین نروژ و ایران استفاده شود.
وی گفت : نروژ در پسابرجام چهار قرارداد اقتصادی را در زمینه نفت و گاز ، کشتیرانی، انرژی تجدید پذیر و آبزی پروری با ایران منعقد کرده است و این طرح ها نیز در دست اجراست.
نوردروم افزود : برای اکشتاف نفت در دریای خزر نیز با شرکت ملی نفت ایران قرارداد منعقد شده است که این کار نیز از سوی شرکت های نفتی نروژ انجام می شود.
سفیر نروژ در تهران همچنین گفت که شرکت های تولیدی تجهیزات دریایی و آبزیان کشورش با شرکت های بزرگ صیادی در بوشهر و بندرعباس قراردادهایی منعقد کردند و تجهیزاتی را به این مناطق می فرستند و این آمادگی برای همکاری با شرکت های مازنی نیز وجود دارد.
وی با اشاره به پرورش ماهیان خاویاری در دریای خزر ، ابراز تمایل کرد تا شرکت های صیادی نروژی در این زمینه با صیادان و شرکت های خصوصی فعال در مازندران در این بخش نیز همکاری کنند.
نوردروم ابراز امیدواری کرد که حضورش در ایران به عنوان سفیر نروژ بتواند در پسابرجام زمینه ساز گسترش روابط تجاری دو کشور شود.
براساس آمار رسمی میزان صادرات ایران به نروژ در سال یک میلیون دلار و واردات نروژ به ایران نیز حدود 10 میلیون دلار است.
سفیر نروژ در تهران روز گذشته با دعوت استاندار مازندران و تشکل های خصوصی از جمله اتاق بازرگانی به مازندران سفر کرد و این سفر دو روزه عصر امروز پایان می یابد.
بازدید از طرح های اقتصادی و صنعتی مازندران و نشست با استاندار این استان از برنامه های سفر دو روزه سفیر نروژ به مازندران است.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.