مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران گفت: جانفشانی ایثارگران نباید با گذر زمان مورد غفلت قرار بگیرد و همیشه باید جاودان باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری،عباسعلی رضایی  در جلسه شورای  توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مازندران با مهم برشمردن مبحث ایثار و شهادت اظهار کرد: بر اساس اهمیت این موضوع 41 مصوبه و 6 کارگاه در رابطه با موضوع فرهنگ و ایثار در مازندران برگزار شد.

 وی افزود:ساماندهی ترویج و توسعه فرهنگ و شهادت در مدارس و تهیه تله فیلم شهید بصیر از طرحهای مطرح شده در این مصوبات بوده است.

مدیر کل بنیاد شهید و ایثارگران مازندران با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ ایثار و شهادت از عدم حضور مدیران اجرایی در این جلسات با توجه به اطلاع رسانی انجام شده انتقاد کرد و گفت: بر این اساس انتظار می رود که مدیران دستگاه اجرایی در این جلسات حضور داشته باشند.

وی دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران را از جمله برنامه های مهم در دستگاه هایی اجرایی عنوان کرد وافزود:ضرورت دارد تا مدیران این مهم را در برنامه ی کاری خود لحاظ کنند که نیروی انتظامی رتبه اول دیدار با این خانواده ها را به خود اختصاص داده است.

رضایی افزود:جانفشانی و ایثارگران مردمی از کشورمان برای حفظ نظام نباید با گذر زمان مورد غفلت قرار بگیرد و همیشه باید  جاودان باشد.

مدیرکل بنیاد شهید مازندران انجام یکسری برنامه ها برای اشاعه فرهنگ ایثار در نسل های آینده را به عنوان رویکرد شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نام برد و گفت: برای این منظور ، این شورا اجرای طرح های ساماندهی و ترویج ایثاردر مدارس ، تالیف کتاب ها با موضوع ایثار و شهادت را دستور کار خود قرار داده است .

وی ادامه داد : براساس برنامه ششم توسعه 20 درصد اعتبارات فرهنگی برخی از دستگاههای اجرایی می بایست به حوزه فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص یابد .

 رضایی افزود : با وجود اعلام درخواست از سازمان مدیریت مازندران برای اعلام میزان بودجه فرهنگی این دستگاهها ، اما تاکنون این مهم محقق نشده است .

وی گفت : این دسته از دستگاههای اجرائی باید اعتبارات مرتبط با حوزه فرهنگ ایثار و شادت را با مجوز شورای فرهنگ ایثار هزینه کنند و نادیده گرفتن این موضوع تخلف از قانون به شمار می رود .

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.