مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم فرامرز درخشنده ،سرپرست خبرگزاری ایلنا در مازندران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم فرامرز درخشنده خبرنگار متعهد و فعال خانواده بزرگ اصحاب رسانه وسرپرست خبرگزاری ایلنا در مازندران با حضور جمعی از اصحاب رسانه ،مسئولان استانی و شهرستانی،جامعه کارگری و اقشار مختلف مردم بعدازظهر پنج شنبه در مسجد فاطمه زهرا ی ساری برگزار شد.

حجت الاسلام لطیف صادقی در این مراسم با ابراز تسلیت به خانواده رسانه استان در پی درگذشت یکی از بی ادعایان ، مخلص ، جهادی و دلسوز مرحوم فرامرز درخشنده سرپرست خبرگزارای ایلنا ، اظهار داشت: خبرگزاری ایلنا در مازندران در حمایت از پابرهنگان و قشر آسیب پذیر جامعه یعنی کارگران گامهای بزرگی برداشته است ومردم هیچ گاه فداکاری و وجدان کاری سرپرست این خبرگزاری را فراموش نمی کنند.

وی افزود: هرگاه کسی بخواهد مرزهای جغرافیایی را پشت سرگذاشته و درخشنده شود ، باید در عرصه خبر ورود پیدا کند.

معاون مدیریت حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه انببیاء الهی نیز به گونه ای خبر سان بوده و انسان ها در سایه سار آنها به معنویت و کمال رسیده اند، گفت: اگر خبرهای آسمانی نبود شاید خواب غفلت همه ما را فرا می گرفت ، آنها برای ما خبر آورده اند که ما از خداییم و به سوی او باز می گردیم.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه اگر خبر عروج انسان از مبدا به مقصد نبود به طور یقین بشر دچار غفلت می شد ، گفت: کسانی که در این عرصه فعالیت می کنند مقاصدی به غیر از روشنگری ندارند.

وی با بیان اینکه کار خبرنگار ادامه راه انبیاست،افزود: خبرنگار جزء برای شفافیت، آگاهی و بصیرت مردم در ممانعت از در جا زدن و اینکه چگونه حق خودشان را گرفته و از آن دفاع کنند، هدف دیگری ندارد و اینجاست که درخشندگی نمود پیدا می کند،

حجت الاسلام صادقی با مهم بر شمردن وظیفه خبرنگار و تاکید بر اینکه خداوند در قرآن به قلم قسم می خورد ، ادامه داد: قلم به عنوان بهترین اسحله می تواند بسیاری از توطئه ها را افشا کرده و مانع فساد شکل گرفته منسجم تشکیلاتی شود و همچنین می تواند یک مسئول خفته را از خواب بیدار کرده و وظیفه اش را به او گوشزد کند .

وی جهاد با قلم را یکی از بهترین جهادها عنوان کرد و گفت: نگاه موشکافانه به مسائل پیرامون از مهم ترین ویژگی های خبرنگار است که می تواند در جهت جلوگیری از اختلافات جامعه تاثیر گذار باشد.

حجت الاسلام صادقی ، با بیان اینکه خبرنگاران می توانند هوشمندانه مشکلات مردم را به مسئولین انعکاس داده و موجب رشد و تعالی جامعه شوند، افزود: مهم ترین وظیفه خبرنگار در دنیای امروز بیان واقعیت و واقع نگاری است. او باید هر آنچه را که می بیند بیان کرده و از بیان مطالب حاشیه ای که سبب انحراف می شود جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران زبان گویا و صدای رسای مرم هستند، ادامه داد: زمانی که جامعه دچار التهاب شود ،رسالت خبرنگاری یک وظیفه مهم ، ارزشمند در تبیین روشنگری و برقراری جو آرام است که در سایه سار قلم رسا و به حق اتفاق می افتد.

معاون مدیریت حوزه علمیه مازندران ، گفت: خبرنگاران نقش زیادی در بالا بردن آگاهی‌های گوناگون و ضروری به عهده می ‌گیرند و جامعه را در نیل به تعالی و ترقی همه‌جانبه یاری می ‌کنند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.