به گزارش خبرنگار ایرنا ، این عالم ربانی در سحرگاه جمعه و در سن 85 سالگی پس از دو هفته بستری در یکی از بیمارستان های ساری به علت کهولت سن دار فانی را وداع گفت.
پیکر این عالم ربانی امروز از گلزار شهدای مسجد جامع نور به سمت سجادیه نور تشییع و در آنجا به خاک سپرده شد.
آیت‌الله سیدعلی‌اکبر سجادی‌نوری در سال 1311 در روستای کارد گرکلا، از توابع بخش مرکزی شهرستان نور متولد شد و تحصیلات ابتدایی خود را در محضر آقایان سیدعبدالله هاشمی ، شیخ ابراهیم برزگر و شیخ اسلام صالحی و آیت الله شیخ عباس خاتمی گذراند.
وی در سال 1320 پس از پایان دروس مقدماتی برای ادامه تحصیل به قم عزیمت کرد و درس فقه را از امام موسی صدر، آیت الله جعفرسبحانی، آیت الله مهدی مازندرانی و مکاسب را از آیت الله صدوقی و رسائل را محضر آیت الله مطهری، آیت الله منتظری و آیت الله مشکینی فرا گرفت.
آیت‌الله سیدعلی‌اکبر سجادی‌ نوری همچنین شرح منطق و حکمت را نزد آیت الله محمد فکور و خارج فقه و اصول را محضر حضرت امام خمینی(ره) ، آیت الله بروجردی ، آیت الله گلپایگانی و آیت الله مرعشی نجفی به اتمام رساند و تفسیر قرآن را نیز در محضر آیت الله طباطبائی صاحب تفسیر المیزان بهره گرفت.
وی از مبارزین انقلابی قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود که سال ها با حضور در شهرستان نور و تأسیس حوزه علمیه به تربیت طلاب و تبلیغ دین مشغول بود. آیت‌الله سجادی ‌نوری همچنین در این سالها امامت جماعت مسجد صاحب الزمان(عج)شهر نور را نیز برعهده داشت.
در پی ارتحال آیت‌الله سیدعلی‌اکبر سجادی‌نوری از علمای برجسته مازندران و شهرستان نور و از مبارزان دوران انقلاب امروز (شنبه) ازسوی فرمانداری این شهرستان عزای عمومی اعلام شد.
خبرنگار : سیدمحمد اکبرموسوی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
1295/ 1602/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.