رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر 600 میلیارد تومان از بیمه ها طلب داریم .

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ، سید عباس موسوی بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه حوزه سلامت بسیار گسترده و تاثیر آن بر زندگی افراد زیاد است،اظهار داشت: در دولت یازدهم برنامه تحول سلامت بر برنامه های بهداشتی و درمانی تمرکز داشته است .

وی با اشاره به افزایش 110 تخت ویژه در طول برنامه تحول سلامت استان مازندران افزود: با توجه به شرایط و گذر بیماری ها، نیاز ما به تخت های ویژه در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مجموع تخت های ویژه در استان مازندران را 672  تخت اعلام کرد و گفت: در مجموع دو هزار و 820  تخت فعال در استان در وجود دارد  که از این تعداد  850  تخت مربوط به بخش خصوصی و تامین اجتماعی است.

وی شمار تخت های ویژه را 672 تخت عنوان کرد و افزود: تخت های ویژه شامل آی سی یو، سی سی یو است و با اعلام اینکه توسعه ویزیت های سرپایی و خدمات سرپایی از دیگر اقدامات ما به شمار می رود .

موسوی به طراحی 13 کلینیک ویژه اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون 7 پروژه افتتاح شده و 6 پروژه باقی مانده است.

وی، ترویج زایمان طبیعی را از دیگر برنامه های تحول سلامت عنوان ویکی از مشکلات موجود در این طرح را  نبود مکان های و زیرساخت های ساختمانی عنوان کرد و افزود:در جهت تحقق این امر8 بلوک زایمانی با متراژ چهار هزار و 500 مترمربع در استان طراحی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از اورژانس ها به عنوان پیشانی خدمات دانشگاه علوم پزشکی نام برد و گفت:  اورژانس ها عمدتا با مشکلات فراوانی مواجه هستند بنابراین توسعه کمی و کیفی بخش های اورژانس از جمله برنامه های ما  به شمار می رود تا به استانداردسازی لازم برسیم.

وی افزود: 270 تخت در اورژانس بیمارستانهای دولتی داریم که استاندارد سازی آنها ارائه خواهد شد .

موسوی هتلینگ بیمارستان را از اقدامات دیگر دولت یازدهم برشمرد و گفت :این اتفاق در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد داشت و اینکه تاکنون 52 میلیارد تومان برای هتلینگ بیمارستان های استان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران پیشگیری را بهتر از درمان دانست و گفت: در جهت تحقق این امر تمرکز بر حوزه درمانی و بیمارستانی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه قدمهای موثری در حوزه بهداشت و درمان صورت گرفته است افزود: طبق سیاست های وزارت بهداشت برنامه تحول سلامت تداوم می یابند و تمرکز در این دولت بر حوزه بهداشت و آموزش پزشکی خواهد بود.

موسوی توجه به بیماریهای غیر واگیر را امری مهم دانست و گفت: مازندران رتبه اول در چاقی،رتبه پنجم در فشار خون بالا و رتبه هفتم در دیابت را دارد.

وی با اشاره به طب سنتی گفت: طب ایرانی و آنچه که منطبق با اصول اسلامی است باید گسترش یابد ضمن اینکه پژوهشکده طب سنتی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای گسترش این امر وجود دارد.

موسوی به مرگ 3 مورد مادر باردار در ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: سال گذشته 4 مورد مرگ مادران باردار در استان ثبت شده بود.

وی درباره وضعیت مالی بیمارستان های استان با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه بیمه ها و تامین نشدن منابع،افزود: در حال حاضر 600 میلیارد تومان از بیمه ها طلب داریم و بیش از 500 میلیارد تومان نیز بابت ملزومات پزشکی، داروها، پرسنلی و غیره بدهی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هزینه های سلامت در دنیا سقف ندارد به رابطه اقتصاد با سلامتی اشاره کرد و ادامه داد: اگر دیدگاه سلامت محور نداشته باشیم دچار مشکل می شویم.

وی با تاکید بر اینکه نباید بین بیماری های روحی و روانی مرزبندی شود افزود: ساخت بیمارستان های تک تخصصی روانی بر اساس ایده سازمان جهانی بهداشت ممنوع شده است.

موسوی به "کمپین بیایید درباره افسردگی صحبت کنیم" گفت: 80 درصد افسردگی ها به صورت ساده و با داروهای اولیه قابل درمان است اما در صورت عدم درمان تبدیل به اختلالات رفتاری خواهد شد.

وی درباره پسماندهای پزشکی گفت:پسماندهای بیمارستان با بدون خطر دفع می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.