به گزارش خبرنگارایرنا، ربیع فلاح جلودار عصر روز جمعه در آیین کلنگ زنی مجتمع اداری و آموزشی اتاق بازرگانی مازندران در ساری افزود : تجار و صادرکنندگان مازنی باید توجه بیشتری به صادرات محصولات کشاورزی این خطه شمال کشور داشته باشند.
رئیس شورای توسعه صادرات مازندران افزود : در این استان سالانه حدود هفت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می شود که بخش زیادی از این محصولات قابلیت صادراتی دارند.
فلاح جلودار توجه به صنایع فراوری، بسته بندی و قیمت تمام شده محصولات کشاورزی را عامل اصلی در رونق دهی به صادرات این محصولات اعلام کرد.
وی اظهارداشت : در سال های اخیر با وجود برخی تنگناهای مالی و شرائط نامناسب جوی به خصوص کاهش نزولات جوی میزان تولید محصولات کشاورزی رشد خوبی داشته و حتی با تنوع کشت و بهره وری می توان از اراضی کشاورزی مازندران تولید بیشتری داشت.
استاندارمازندران از وزارت جهاد کشاورزی خواست تا نسبت به تنوع کشت و ارتقاء بهره وری از اراضی کشاورزی به خصوص چند کشتی به کشاورزان مازنی کمک کند.
فلاح با اشاره به توانمندی اتاق بازرگانی استان مازندران در کمک به کشاورزان و صنعتگران خواهان تحرک بیشتر تجار مازنی در توسعه صادرات شد.
رئیس شورای گفت گوی دولت و بخش خصوصی مازندران اضافه کرد : بخش خصوصی بازوی توانمندی برای دولت در توسعه اقتصادی است و باید از تمام ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی استفاده کرد.
مازندران 72 نوع محصولات کشاورزی تولید می کند که در 15 نواز محصولات از جمله برنج، مرکبات، کیوی و گل و گیاه رتبه نخست کشور را دارد.
عملیات ساخت مجتمع اداری و آموزشی اتاق بازرگانی مازندران در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در ساری با حضور استاندار مازندران و رئیس اتاق ایران آغاز شد.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.