به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجتبی حبیب نژاد روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور مدیرکل شهرک های صنعتی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران برگزار شد ، گفت : با وجود پیشرفت فیزیکی 60 درصدی پل دسترسی و هزینه بالای انجام شده ، ساخت آن از چند سال پیش متوقف شده است.
وی افزود : با احداث این پل که برای تکمیل آن 30 میلیارد ریال اعتبار لازم است ، مشکل دسترسی به ناحیه صنعتی سنگناب و روستاهای مجاور برطرف خواهد شد.
فرماندار سیمرغ گفت : این ناحیه صنعتی از مشکلات دیگری مانند فرسودگی سیستم آبرسانی و نیمه کاره بودند معابر آن رنج می برد که شایسته است هر چه زودتر این مشکلات رفع شود.
وی بالا بودن سطح آب های زیرزمینی و عدم توانایی کانال های انتقال آب در هنگام بارندگی را یکی از معضلات جدی شهرستان سیمرغ برشمرد و افزود : سالانه ساکنان و کشاورزان این شهرستان پس از بارندگی متحمل زیان های مالی می شوند .
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی مازندران هم در این نشست با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی کارگروههای مربوط به اشتغال ، گفت : رفع مشکلات زیرساختی نواحی صنعتی و همچنین مشکلات واحدهای تولیدی از اولویت های کاری شرکت شهرک های صنعتی است.
سیدمصطفی موسوی با اشاره به استقرار 2 واحد صنفی برنج و بنکداران در آمل و همچنین یک واحد صنفی آهن آلات در شهرستان بهشهر ، افزود : ایجاد شهرک های صنفی از اولویت های ماست و به عنوان یکی از استان های پیشتاز در این زمینه استقرار چند واحد صنفی در ساری ، قائمشهر و بهنمیر را هم نیز در دست اقدام داریم .
وی از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به عنوان معضل اساسی توسعه نواحی صنعتی در مازندران یاد کرد و گفت : در دولت تدبیر و امید یکهزار و 53 هکتار به یکهزار و 900 هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی استان اضافه شد بدون این که حتی یک متر مربع هم از اراضی کشاورزی تغییر کاربری پیدا کند.
خبرنگار : مهدی باقری جامخانه ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
9778/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.