به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهروندان مازندرانی به همراه مسافران و گردشگران در مناطق مختلف این استان این ورزش همگانی را با حضور خانوادگی برگزار کردند.
پیاده روی خانوادگی در ساری هم از میدان شهید قاسمی تا پارک ملل این شهر برگزار شد و شرکت کنندگان به صورت خانوادگی مسیر سه کیلومتری را با شور و نشاط طی کردند.
انجام حرکات رزمی و ورزش های سنتی بومی و محلی و قرعه کشی یک دستگاه خودور از برنامه های جنبی همایش پیاده روی
خانوادگی در ساری بود .
**بحران کم تحرکی در زنان مازندران
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در حاشیه پیاده روی خانوادگی ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دستگاه ورزش را مسئول سیاست گذاری و برنامه ریزی برای تحرک بدنی مردم دانست و گفت : مازندران از استان های کم تحرک کشور است.
حبیب حسین زادگان با اشاره به اینکه بیماری های غیر واگیر به دلیل نداشتن تحرک لازم در مازندران رو به افزایش است ، افزود : اکنون وضعیت زنان مازندران نسبت به مردان در تحرک بدنی وخیم تر است و اگر برنامه ریزی برای انجام تحرک بدنی در قالب ورزش همگانی به ویژه پیاده روی را جدی نگیریم با مشکلات جدی جسمی و روحی مواجه خواهیم شد.
وی اظهار داشت : مردم باید در زندگی شخصی و اجتماعی ورزش کردن را مهم تلقی کنند تا به لحاط روحی و روانی تاثیر گذار در جامعه باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران گفت : توسعه استان به نیروی انسانی فعال ، سالم و با نشاط در روح و روان نیاز دارد و فرهنگ لازم ورزش همگانی باید نهادینه شود.
وی افزود : هنوز قرعه کشی های خودرو در انجام ورزش همگانی عامل حضور مردم است و این نشانه نهادینه نشدن ورزش و کم اهمیت جلوه دادن به مقوله تحرک بدنی است.
حسین زادگان دستگاههای اجرایی را پیشگام در ورزش همگانی دانست و ادامه داد : ورزش های همگانی و خانوادگی در همه رشه ها باید بیشتر ترویج شود.
وی گفت : یقین داشته باشید که آسیب های اجتماعی و افسردگی خانوادگی با ورزش همگانی از در خانواد ها و جامعه از بین می رود.
وی مازندران را به لحاظ زیر ساخت های ورزشی مطلوب دانست و د رعین حال گفت که در قانون برنامه توسعه ششم به اماکن ورزشی توجه بیشتری شده است.
حسین زادگان نقش شهرداری ها و تشکل های مردم نهاد را عملیاتی کردن اماکن ورزش همگانی مهم توصیف کرد و گفت: مردم باید با هزینه کم و دسترسی آسان ورزش همگانی را انجام بدهند.
خبرنگار : سید رضا هاشمی کروئی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6990/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.