به گزارش خبرنگار ایرنا ، داوطلبان مدافع حجاب پس از شرکت در همایش ' حجاب و عفاف، چادرهای آسمانی' در مجتمع فرهنگی اهل بیت (ع) با حرکت در خیابان ها به بانوان دارای پوشش اسلامی شاخه گل اهدا کردند.
امام جمعه موقت ساری در همایش حجاب و عفاف، چادرهای آسمانی گفت : انقلاب ما انقلاب ارزش هاست و هرچه در مورد مقوله حجاب گفته شود کم است و متاسفانه شاهدیم در جامعه برای حفظ این ارزش مایه نگذاشته و خرج نکرده ایم.
حجت الاسلام محمد قاسمی افزود : حجاب و عفاف و حفظ ناموس یکی از نکات برجسته دین است و یکی از فلسفه ها و درس های مهم عاشورا و واقعه کربلا در حهت تبیین اهمیت این ارزش دینی است.
امام جمعه موقت ساری از وضعیت بی حجابی و بدحجابی در خیابان ها و سواحل انتقاد کرد و گفت : مشکل از کنار کشیدن بچه های انقلابی است اگر میدان داری سواحل و خیابان ها به حزب الهی ها سپرده شود ، شاهد غیرتمندی در برابر ارزش ها خواهیم بود.
وی حفظ حجاب و عفاف را جهت پاسداشت خون شهدا لازم دانست و گفت : امنیت امروز جامعه ما مرهون خون شهدا از جمله 10 هزار و 400 شهید مازندران و 37 شهید مدافع حرم از این خطه است و حفظ حجاب احترام به خون این شهداست‌.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران نیز در این همایش گفت : نیروی انتظامی مازندران با رویکرد ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و اثرات آن در برقراری امنیت فردی و اجتماعی اقدام به برگزاری این همایش و اهدای شاخه گل به محجبان کرد.
سرهنگ علیرضا باقری افزود: بنا بر فرمان آتش به اختیار رهبری بایستی هر نهاد و دستگاهی در جهت احیای باورهای فرهنگی تلاش کند و مبارزه با بدحجابی یکی از برنامه هایی است که می تواند بخشی از منویات رهبری در حوزه فرهنگ را تحقق بخشد.
وی گفت : متاسفانه بحث فرهنگ و اقدامات فرهنگی در استان مازندران تاکنون مغفول مانده است و برگزاری اینگونه برنامه ها می تواند گام های موثری در جهت تحقق این مهم باشد.
21 تیرماه سال 1314 به دستور رضا شاه 2 هزار نفر از مردم در مسجد گوهر شاد مشهد به بهانه کشف حجاب به خاک و خون کشیده شدند به همین مناسبت این روز در تقویم ایران به نام روز و هفته حجاب و عفاف نامگذاری و گرامی داشته شده است.
این هفته با شعار ' حیا ؛ عفت ، ندای فطرت و گفتمان برتر' در بیش از 500 نقطه کشور با برگزاری برنامه های متنوع گرامی داشته شد.
خبرنگار: فاطمه رحمتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
3009
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.