به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح روز چهارشنبه در نخسنین همایش آموزشی - تخصصی ، مدیریت و ساماندهی مناطق سواحلی با رویکرد نوسانات آب دریای خزر در ایزدشهر شهرستان نور ، افزود : دولت تدبیر و امید تاکنون برنامه های خوبی برای صیانت از منابع طبیعی در کشور داشته که نمونه آن می توان به احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد.
وی گفت که منابع طبیعی و آبخیزداری نقش اساسی در صدور مجوزهای ساخت و ساز دارد بنابراین در این حوزه باید نهایت دقت لازم را داشته باشد.
فلاح با ابراز نگرانی از انقراض ذخایر دریایی بویژه ماهیان خاویاری در دریای خزر ، افزود: دو دهه پیش سالانه طبق اسناد موجود بیش از 400 تن ماهی خاویاری از این دریا صید می شد اما اکنون این رقم به صفر رسیده است.
استاندار مازندران با بیان اینکه حدود 15 شهرستان مازندران در پیرامون ساحل قرار گرفته اند ، ادامه داد: برهمین اساس باید به دنبال شرایطی باشیم تا توسعه پایدار در این مناطق و استان با توجه به ظرفیت های موجود شکل گیرد.
وی همچنین از برنامه ریزی برای اکتشاف نفت در دریای خزر خبر داد و گفت در این حوزه مکاتباتی با وزیر نفت انجام گرفته امیدوارم تا مهیا شدن شرائط بتوان از دریای خزر نفت و گاز استخراج کرد.
استاندار مازندران همچنین گفت : در حوزه مدیریت پسماند و با هدف پیشگیری از ورود آلاینده های زیست محیطی به داخل دریای خزر تاکنون اقدامات خوبی انجام گرفته و شهرداری ها در این بخش بیشترین مسئولیت را برعهده دارند.
فلاح پیشنهاد کرد تا ضمن برگزاری چنین همایش هایی همچنین از دیگر مسئولان نهادها از جمله دستگاه قضائی ، امنیتی و انتظامی دعوت شود.
تهیه طرح آمایشی و در پی آن تدوین سند برای فراهم کردن زیرساخت ها و شرائط لازم برای سرمایه گذاری در مناطق ساحلی از دیگر پیشنهادات استاندار در این همایش بود.
نخستین همایش آموزشی تخصصی ، مدیریت و ساماندهی مناطق ساحلی با رویکرد نوسانات آب دریای خرر صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری ، استانی و محلی در ایزدشهر نور مازندران آغاز شد.
مدیریت و ساماندهی مناطق ساحلی دریای خزر با رویکرد توسعه پایدار ، ابعاد حقوقی و قانونی مدیریت و ساماندهی مناطق ساحلی دریای خزر، مدیریت و ساماندهی کاربردی اراضی مناطق ساحلی با رویکرد توسعه گردشگری ، تاثیر نوسانات سطح تراز آب دریای خزر در مدیریت مناطق ساحلی و تاثیر مخاطرات نوسانات دریای خزر بر ساماندهی ساخت و سازهای مناطق ساحلی از محورهای این همایش یک روزه است.
در این همایش دستکم 250 نفر اعم از فرمانداران ، شهرداران، بخشداران و کارشناسان شرکت دارند.
خبرنگار : مهراب زکی پور کینجی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7078/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.