مسئول مرکز بهداشت کار شهرداری ساری ازاجرای طرح غربالگری بیماری های خاص ویژه کارکنان شهرداری خبرداد.

به گزارش ایلنا از ساری ، مسئول مرکز بهداشت کار شهرداری ساری با اشاره به اجرای طرح غربالگری بیماری های خاص در شهرداری اظهار داشت: همکارانی که دارای بیماری های خاص مانند دیابت و فشارخون هستند شناسایی و مراحل درمانی برای آنها در دست اقدام است.

ناصر وفایی نژاد  در گفتگویی با اشاره به بخش درمانی این مرکز گفت: روزانه پزشک و پرستار جهت ویزیت رایگان ، تزریقات و سرم تراپی و واکسیناسیون شاغلین در بخشهای مختلف شهرداری ساری در مرکز بهداشت کار حضور دارند و معاینات ادواری کارگران نیز سالانه انجام می گیرد.

وی با بیان اجرای طرح غربالگری بیماریهای خاص ویژه کارکنان شهرداری افزود: در این طرح همکارانی که بیماری های خاصی مانند دیابت یا فشار خون دارند شناسایی و اقدامات لازم جهت درمان آنها در حال انجام است.

مسئول مرکز بهداشت کار شهرداری ساری آنگاه به اقدامات بهداشتی این مرکز اشاره و اظهار داشت: شناسایی اماکن مخروبه و بررسی شکایات مردمی از اماکن پرسر و صدا و دارای آلودگی صوتی نیز در دستور کار مرکز بهداشت کار شهرداری قرار دارد و بصورت مداوم صورت می پذبرد.

وفایی نژاد ادامه داد: درطرح مبارزه با جوندگان که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بصورت سالانه انجام می شود با طعمه گذاری در نقاط آلوده مانند جوی ها و اماکن مخروبه و زمینهای بدون حصار اقدام به جلوگیری ازرشد و نمو جوندگان موزی مانند موش خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: تجهیزجعبه کمک های اولیه، کلرسنجی آب آشامیدنی ساختمان شهرداری مرکزی ،مناطق سه گانه و سازمان های تابعه و سایر ساختمانهای شهرداری از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کار شهرداری است.

مسئول مرکز بهداشت کار شهرداری ساری ضمن اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو گفت: در این زمینه کارشناسان بهداشت این مرکز با بازدیدهای مکرر از بازارهای روز و هفتگی و میادین میوه و تره بار ، متخلفینی که بصورت غیر قانونی اقدام به فروش محصولات فاسد شدنی مانند گوشت، جگرو ... می نمایند را شناسایی و سریعاً به معاونت خدمات شهری شهرداری معرفی تا اقدامات قانونی در این زمینه به عمل آید.

 

وفایی نژاد در راستای ایمن سازی و حفاظت فردی از کاربران دستگاههای مورد استفاده کارگران شهرداری خاطرنشان کرد: بازدیدهای مداوم نیز از معدن دفن زباله ، کارخانه آسفالت و نیز انجام واکسیناسیون کارگران شاغل در این اماکن برنامه ریزی شده و اجرایی گردیده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.