به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرماندار عباس آباد روز دوشنبه در دومین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان در فرمانداری گفت : ‌اگر چه تاکنون تولید کنندگان این منطقه موفق به دریافت بیش از 140 میلیارد ریال تسهیلات دراین بخش شده اند اما اساسی ترین مشکل متقاضیان تسهیلات دراختیار نداشتن و یا نقص وثیقه های بانکی است.
طبق آمار منابع رسمی ،‌ از مجموع 51 واحد تولیدی بخش کشاورزی و صنعتی ثبت شده در سامانه بهین یاب در این شهرستان، تاکنون 26 واحد تولیدی محصولات صنعتی و کشاورزی مبلغ 140 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
حق الله کثیری افزود : دولت تسهیلات قابل توجهی برای حمایت از کارآفرینان این شهرستان در نظر گرفته است ولی نداشتن وثیقه بانکی مشکلی است که به تولید کنندگان برمی گردد.
وی اظهار داشت :‌ البته برای آسان سازی در فرآیند پرداخت تسهیلات و حذف برخی از بروکراسی های اداری نشست هایی نیز با مسئولان دستگاه های اجرایی و شعب بانکی شهرستان برگزار و توصیه های لازم به آنان داده شد ولی با این حال برخی از تولید کنندگان با این مشکل مواجه هستند.
کثیری یکی از اساسی ترین راههای برون رفت از مشکلات اقتصادی تولید فرصت ها ، بهره گیری از توان کارآفرینان با هدف توسعه یافتگی شهرستان در همه بخش ها معرفی کرد.
دولت یازدهم درسال گذشته حدود 160 هزار میلیارد ریال برای خروج از رکود و از سرگیری فعالیت تعدادی از بنگاههای اقتصادی اختصاص داد.
پرداخت این میزان تسهیلات ارزان قیمت با تشکیل کارگروههای ویژه در تمامی استان های کشور از سه ماهه دوم سال گذشته آغاز شد که نتیجه آن حل مشکل نقدینگی بنگاههای اقتصادی فعال ، بازگشت ظرفیت های خالی مانده بنگاهها به تولید و همچنین تکمیل طرح های نیمه تمام اقتصادی و در نهایت کاهش نرخ بیکاری در کشور بوده است
عباس آباد نیز یکی از شهرستان های غربی مازندران به علت برخورداری از دستکم 50 هزار نفر جمعیت ، شرائط بسیار ممتازی در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی مانند گل و گیاه ، مرکبات و پرورش ماهی در قفس دارد.
خبرنگار:‌مهراب زکی پور کینجی **سید محسن حسن نیا
7078 /1602/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.