نوروز احسانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس بررسی اولیه ، آمار رد صلاحیت شدگان شوراهای اسلامی شهر و روستا در این دوره از انتخابات نسبت به دوره چهارم کاهش یافت.
وی دلیل این کاهش را دقت بیشتر هیات های نظارت و اجرایی در بررسی صلاحیت ها و توجه بیشتر به استعلام مراجع چهارگانه قانونی عنوان کرد.
احسانی گفت : بر اساس قانون ، نظر هیات نظارت درمورد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا تا پایان وقت اداری روز جاری ( دوم اردیبهشت ماه ) به هیات های اجرایی برای اعلان به داوطلبان ارسال می شود.
** سوم اردیبهشت زمان شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده
دبیرهیات نظارت شوراهای اسلامی شهر و روستا مازندران گفت که داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا که صلاحیتشان از سوی هیات نظارت رد شده ، از سوم اردیبهشت ماه ( فردا) باید شکایت خود را به هیات نظارت شهرستان و استان اعلام کنند.
به گفته وی ، داوطلبان تا ششم اردیبهشت ماه باید شکایت خود را اعلام کنند و شکایت آنها از هفتم تا 16 اردیبشهت ماه در هیات نظارت شهرستان و استان بررسی می شود.
در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران 18 هزار و 286 نفر ثبت نام کردند که تاکنون افزون بر 520 نفر از ادامه رقابت انصراف دادند.
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهم رئیس جمهوری 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
مردم مازندران باید از بین داوطلبان شوراهای اسلامی هفت هزار و 735 نفر را به عنوان اعضاء اصلی شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب کنند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.