رضا نوروزی جعفری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های افراد تحت پوشش امداد بهشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون افراد تحت پوشش امداد از 63 هزارمددجوی مازندران به 56 هزار نفر کاهش یافته است.
وی گفت: این تعداد افراد با ایجاد اشتغال و رسیدن به مرز خودکفایی از تحت حمایت کمیته امداد مازندران خارج شده و با توانمندی خود، حتی تعدادی از افراد را تحت پوشش دارند.
نوروزی با اعلام اینکه توانمندسازی افراد تحت پوشش امداد با قوت دنبال می شود، بیان داشت: تلاش داریم تا افراد تحت پوشش این نهاد در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فکری به توانمندی برسند.
گفتنی است امروز دوشنبه نمایشگاه توانمندسازی تعدادی از افراد تحت پوشش امداد بهشهر در بیش از 10 غرفه شامل چرم دوزی، دوخت لباس، گل و گیاه، هنرهای دستی و.. به نمایش گذاشته شد.
با حضور مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران، امام جمعه بهشهر، فرماندار بهشهر و جمعی از مسئولین و مددجویان و کارآفرینان امروز دوشنبه همچنین جشن توانمندسازی 790 خانوار تحت پوشش این نهاد در بهشهر برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بهشهر در این مراسم که روز دوشنبه در سالن بصیرت بهشهر برگزار شد، گفت: در راستای توانمندسازی افراد تحت پوشش امداد با تمام توان وارد شده ایم و در طول سه سال 93، 94 و 95 تعداد 790 نفر در شهرستان بهشهر از افراد تحت پوشش امداد به توانمندی رسیدند.
سید موسی عمادی افزود: آموزش از مسائل مهم در کمیته امداد است که به طور میانگین برای هر مجری طرح اشتغال زایی، 12 میلیون ریال برای آموزش هزینه می شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بهشهر با اعلام اینکه 4.5 درصد جمعیت شهرستان بهشهر تحت پوشش امداد هستند، یادآور شد: هم اکنون 3 هزار و 150 خانوار معادل جمعیت 5 هزار و 450 نفر تحت پوشش امداد هستند.
عمادی گفت: در سال جاری با برنامه ریزی انجام شده برای 183 نفر با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال افراد تحت پوشش امداد، فرصت اشتغال در این شهرستان ایجاد شده است.
فرماندار نکا هم با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش امداد، مصداق عینی تحقق اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است، اظهار کرد: باید همه ادارات متولی در راستای اقتصاد مقاومتی با تمام توان وارد شوند.
سید خالق سجادی گفت: کمیته امداد در سال های اخیر با تمام توان برای توانمندی افراد تحت پوشش وارد شده است و انتظار داریم در ادامه راه هم با قوت این مسیر را ادامه دهد.
شهرستان 160 هزار نفری بهشهر در شرق مازندران واقع شده است.
مازندران حدود سه میلیون و 200 هزار نفری جمعیت دارد که سه درصد آنان تحت پوشش کمیته امداد هستند.
خبرنگار: مریم نظری**انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/ 7332/1899
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.