به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری مازندران ، حسن خیریانپور در دیدار رئیس اداره کل وصول و معاون اداره کل اعتبارات بانک کشاورزی کشور در ساری ، افزود : با ابلاغ آئین نامه پرداخت این تسهیلات ، ارزان قیمت ، گام مهمی در اجرای مصوبات هیات دولت برای جبران خسارت باغداران برداشته می شود.
دولت تدبیر و امید برای جبران خسارت باغداران آسیب دیده از سرما و برف آذر ماه امسال هفت بسته حمایتی تعریف کرد که تاکنون 6 بسته اجرائی شد و پرداخت مبلغ 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت نیز در آستانه اجرایی شدن است .
معاون استاندار مازندران گفت : لازم است در اسرع وقت آئین نامه اجرایی تسهیلات 2 هزار میلیارد ریالی مربوط به خسارات ناشی از برف زود هنگام از سوی بانک کشاورزی کشور به بانک کشاورزی استان ابلاغ شود تا این بانک هم بتواند با همکاری جهاد کشاورزی نسبت به پرداخت این تسهیلات به باغداران مرکبات و کیوی اقدام کند .
خیریانپور افزود : بانک کشاورزی استان مازندران از ابتدای بحران برف تا کنون 502 فقره تسهیلات به مبلغ حدود 114 میلیارد ریال به باغداران خسارت دیده پرداخت کرده است .
وی همکاری تمامی بانک ها ، بویژه بانک کشاورزی را در کمک به بخش کشاورزی استان مورد تاکید قرار داد و گفت که نقش بانکها در توسعه اقتصادی محوری است .
بر اساس اعلام سخنگوی دولت ، تسهیلات 2 هزار میلیارد ریالی مصوب دولت به باغداران خسارت دیده از برف و یخبندان آذر ماه امسال با نرخ چهار درصد برای روستانشینان و پنج درصد برای شهرنشینان تعریف شده است.
سرما بی سابقه آذر ماه سال جاری در مازندران بین 30 تا 50 درصد به باغ های مرکبات استان خسارت وارد کرد.
مازندران بر اساس آمارهای رسمی 110 هزار هکتار باغ مرکبات دارد و پیش بینی شده بود که امسال بیش از 2 و نیم میلیون تن محصول از آنها برداشت شود.
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.