چهار روستای نوکلا، قمر ، ملک خیل و حاجی کلای ارزلو از منطقه بالاتجن شهرستان قائمشهر دارای 552 خانوار است که هرگز مبتلا به ویروس کرونا نشدند.برغم اینکه بسیاری از روستاها اسیر این ویروس شدند اما این چهار روستا از همان ابتدا با رعایت نکات بهداشتی توانستند کرونا را شکست دهند.

بهورزان معتقدند که رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و همکاری شوراها برای سم پاشی و غربالگری مردم، سبب شد تا ویروس کرونا در این چهار روستا واردنشود.

رئیس شورا روستای نوکلا شهرستان قائمشهر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از بیماری کرونا در روستای نوکلا و قمر مشاهده نشده است ،گفت : اهالی  این روستاها نکات بهداشتی را رعایت و مراقب سلامتی خود و خانواده شان بوده اند.

سلیمان گران از تشکیل ستاد مقابله با ویروس کرونا با حضور شورا ، دهیاری ، پایگاه مقاومت بسیج و بهورز خبر داد و افزود: به منظور مقابله با ویروس کرونا 3 مرحله ضدعفونی و 2 مرحله آهک پاشی در سطح این روستا انجام شده است.

وی از نصب بنر و پوستر در سطح این روستا خبر داد و بیان کرد : با نصب بنر اطلاع رسانی مربوط به نکات آموزشی و پیشگیرانه وزارت بهداشت درباره ویروس کرونا انجام شده است که خوشبختانه مردم این نکات بهداشتی را رعایت کرده اند.

فرمانده پایگاه مقاومت امام جعفر صادق روستای ملک خیل با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچگونه بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این روستا مشاهده نشده است، گفت:اهالی این روستا در این مدت همکاری خوبی داشته اند و با رعایت نکات بهداشتی شاهد شیوع ویروس کرونا نبوده ایم.

مراد گرائیلی با بیان اینکه از ورود افراد غیربومی به این روستا جلوگیری کرده ایم ، افزود: به منظور مقابله با ویروس کرونا 15 مرحله سم پاشی و 2 مرحله آهک پاشی در این روستا انجام شده است.

دهیار روستای حاجی کلای ارزلو از 20 مرحله ضدعفونی معابر و اماکن عمومی روستا خبر داد و گفت:خوشبختانه با رعایت توصیه های بهداشتی توسط اهالی روستا هیچ بیمار کرونایی در این روستا نداشته ایم.

سید سجاد حسینی حاجی بیان کرد:برای مقابله با ویروس کرونا، دستکش بین اهالی و همچنین محلول ضدعفونی کننده بین تمامی اهالی روستا توزیع شده است.

بهورز روستای نوکلا و قمر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه به منظور مقابله با ویروس کرونا با همکاری بسیج چهار روز نسبت به سم زدایی معابر و خانه های روستائیان اقدام کرده ایم ، افزود: از طریق تلفن به روستائیان آموزش های لازم را برای مقابله با ویروس کرونا ارائه داده ایم و طرح غربالگری سلامت را در دو نوبت بین اهالی روستای قمر و نوکلا انجام داده ایم .

سید صفر حسینی از توزیع 500 عدد ماسک بهداشتی بین اهالی روستای نوکلا خبر داد و گفت :با همکاری بسیج ، شورا و پایگاه مقاومت سم زدایی معابر انجام و ماسک بین اهالی روستای قمر توزیع شده است .

وی در پایان گفت : خوشبختانه اهالی روستای نوکلا و قمر با رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه موفق شده اند تا این ویروس را شکست دهند و این روند همچنان ادامه دارد.

بهورز روستای ملک خیل و حاجی کلای ارزلو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، با بیان اینکه با همکاری شورا و دهیاری سم پاشی و گند زدایی در روستای ملک خیل انجام شده است، افزود: طرح غربالگری سلامت در دو مرحله بین اهالی این روستا انجام شده است.

رشید کوهپایی تعداد افرادی که طرح غربالگری آنان انجام شده است را بیش از 700 نفر اعلام کرد و گفت : به منظور مقابله با ویروس کرونا از طریق تلفن آموزش های لازم را به روستائیان ارائه داده ایم .

وی با اعلام اینکه سم پاشی روستای حاجی کلای ارزلو هم توسط دهیاری به صورت مستمر انجام شده است،گفت: به تمامی خانوارهای این روستا آموزش های لازم مقابله با ویروس کرونا ارائه شده است.

بهورز روستای ملک خیل و حاجی کلای ارزلو بیان کرد: طرح غربالگری سلامت در روستای حاجی کلای ارزلو انجام و خوشبختانه در این روستا تاکنون شاهد بیمار کرونایی نبوده ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.