فرمانده سپاه ناحیه بابل روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: به علت شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه تصمیم به قرنطینه خانگی شده است که این امر صدمات اقتصادی به کسبه ها و بازاریان وارد کرده است.

سرهنگ مرتضی رمضانی افزود: سپاه بابل با درک شرایط اقتصادی موجود برای مستاجران یک ماه از اجاره بهاء را به مبلغ ۳۴۰ میلیون ریال بخشیده است.

وی اظهار داشت: تعطیلی بازار و قرنطینه خانگی مردم سبب شد که بازاریان به خصوص مستاجران متحمل خسارات اقتصادی شوند.

وی ادامه داد: مردم برای شکست کرونا سپاه بابل را در کنار خود بدانند و در این مسیر با انجام اقدامات پیشگیرانه اعم از تولید ماسک ، گان و مواد ضد عفونی کننده از یک طرف و از طرفی دیگر با اهداء سبد کالای معیشتی یار و یاور مردم برای شکست هر چه زودتر ویروس کرونا است.

کمک بیش از ۴۵ میلیارد ریالی بابلی ها برای شکست کرونا

در آغازین روزهای بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان های بابل ستاد مردمی مبارزه با کرونا در این شهرستان تشکیل شد که بر این اساس این ستاد با کمک مردم و خیرین تاثیرگذارترین تجهیزات روز دنیا از مقدماتی تا پیشرفته مانند ونتیلاتور ثابت و سیار، بای‌پپ‌های نازال فلو و دیگر موارد را تهیه و تحویل بیمارستان‌های شهرستان کرد به طوری که بابل زبانزد همگان در استان و کشور شده است.

همچنین  تهیه ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و لباس‌های یک‌بار مصرف با بالاترین کیفیت و کم‌ترین قیمت به کادر بهداشتی و درمانی بر اساس نیازسنجی میدانی و استفاده از مشاوران حرفه‌ای انجام شده است.

 این ستاد همچنین توانسته در کوچه پس‌ کوچه‌های شهر و روستا به همراه پزشکان خانواده و کادر بهداشتی و درمانی بیماران کرونایی را شناسایی کند و پس از آن هم با قرنطینه این بیماران ، داروهای مورد نیاز را به همراه تجهیزات و مواد بهداشتی ، مواد پروتئینی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی ، آجیل، خشکبار و میوه‌جات، جهت تغذیه این بیماران ، بیماران بستری در بیمارستان ها و همچنین کادر درمانی تامین کند.

در این مسیر  مرکز معلولین نوشیروانی و شفیع‌زاده بابل، اورژانس ۱۱۵، زندان شهر،خانه سالمندان، خانه‌ها و مراکز بهداشت شهر و روستا، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزی‌کلا،  نیروی انتظامی مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهر، آرامستان‌های شهربابل نیز از کمک های مردمی و خیرین بهره مند شدند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، تاکنون بیش از  ۲۰ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیشتر این افراد نیاز به بستری نداشتند.

 همچنین تاکنون ۲ هزار بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا هم که در این مدت در بیمارستان های شهرستان بستری بودند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

هم اکنون طبق آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل  به ۱۱۵ نفر رسیده است و این درحالی است که تعداد بستری بیماران کرونایی از ترخیصی ها در روزهای اخیر روند صعودی به خود گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.