جمع بندی گزارش این نهاد که روز سه شنبه منتشر شده نشان می دهد که سال گذشته نزاع و درگیری فیزیکی  ۲۲ هزار ۵۸۰ نفر را  به پزشکی قانونی مازندران کشانده است.  
بنابر این گزارش آمار معاینات پزشکی ناشی از زد و خورد مردم استان با یکدیگر  نشان می‌دهد که فقط چهار هزارو ۸۸۰ مورد ار مراجعات معادل حدود ۲۲ درصد مربوط به شهرستان ساری بود.

بر اساس گزارش پزشکی قانونی ، شهرستان  بابل با ۲ هزار و ۸۱۶ مراجعه کننده برای معاینه در ردیف دوم قرار گرفت  و پس از آن هم آمل با یکهزار و ۵۵۶ مراجعه کننده قرار دارد.

 ساری مرکز استان مازندران با حدود ۵۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان محسوب می شود ، بابل با ۵۶۵ هزار نفر بزرگ ترین شهرستان مازندران است.

کمترین آمار مراجعه به پزشکی قانونی برای اخذ گواهی طول مدت درمان هم طی سال ۹۸ مربوط به شهرستان جویبار با ۴۲۶ نفر بوده است.

مازندران ۲۲ شهرستان دارد و کمترین جمعیت هم مربوط به شهرستان سیمرغ با ۱۹ هزار نفر است.

طبق قانون افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می شوند و در این مجموعه پزشکی هم بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی طول درمان صادر می شود.

کارشناسان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه عنوان می کنند  و یکی از راه حل های کاهش نزاع را آموزش مهارت های زندگی  با رویکرد گفت و گو می دانند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.