مهدی گلچوب که از ابتدای این هفته به عنوان بازرس ویژه استاندار در شهرستان های آمل و فریدونکنار منصوب شده تا بر اجرای مصوبات کشوری و استانی ستاد مقابله با کرونا در این مناطق نظارت کند ، روز پنجشنبه پس از بازدید از فعالیت های مختلف مقابله با کرونا در آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : خوشبختانه شرایط نگهداری از بیماران کرونایی در آمل مطلوب است و نگرانی خاصی دیده نمی شود.

وی با اعلام این که اکنون تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی شهرستان آمل کاهش یافته است ، توضیح داد د: در حال حاضر در این شهرستان تخت خالی در بیمارستان ها داریم و بیمارستان ها از شرایط اضطراری خارج شده‌اند. 

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران اظهار داشت : با این حال برای احداث نقاهتگاه موقت نگهداری از بیماران کرونایی در این شهرستان تدابیر لازم اندیشیده شده است و مسئولان در حال تجهیز این نقاهتگاه هستند و در صورت لزوم در اختیار مراکز درمانی قرار می گیرد. 

رضایت از اجرای مصوبه تعطیلی واحدهای صنفی  

بازرس ویژه استاندار مازندران در آمل به مصوبه تعطیلی واحدهای صنفی اشاره کرد و گفت : تا این لحظه بیش از ۹۷ درصد واحدهای صنفی شهر آمل تعطیل شده اند. 

گلچوب همچنین به واحد های متخلف نیز اشاره کرد و افزود : صبح امروز با حضور مقامات انتظامی و فرمانداری ۱۲ واحد صنفی متخلف پلمب و برای متصدیان آنان پرونده تعزیراتی تشکیل شد.

وی گفت : خوشبختانه وضعیت شهر رضایت بخش است و تردد کمتر به چشم می خورد و کاهش چشم گیری در حجم تجمع عمومی در شهر را شاهد هستیم که امیدواریم در روزهای آینده همین تعداد تردد نیز انجام نگیرد.

بازرس ویژه استاندار مازندران در پاسخ به شایعاتی در باره پذیرش مسافر در اقامتگاههای رسمی شهرستان های گردشگر پذیر مازندران از جمله آمل هم گفت : تقریبا پذیرش مسافر در این اقامتگاه ها به صفر رسیده است و در حال حاضر تمامی اقامتگاه های گردشگری از چشمه های آب گرم گرفته تا اقامتگاههای داخل شهر آمل از پذیرش مسافر خودداری کردند و در تعطیلی به سر می برند.

تامین کمبود دارو در روزهای آینده 

گلچوب به کاهش تردد در داروخانه های شهرستان آمل هم اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات داروخانه های این شهرستان  کمبود ۲ قرص پرمصرف است که به گفته داروخانه داران معمولا تا قبل از ظهر تمام  می شود و در این باره با دانشگاه علوم پزشکی در حال مذاکره هستیم تا اختصاص این ۲ قلم دارو به آمل افزایش یابد. 

مدیرکل امور اقتصادی استانداری مازندران مهم ترین مشکل کنونی آمل را عبور از پیک دوم عنوان کرد و افزود : در حال تلاش هستیم تا با پیک دوم مواجه نشویم و بدون افزایش مبتلایان از آن عبور کنیم. 

در شهرستان حدود ۴۰۰هزار نفری آمل پنج  بیمارستان امام خمینی (ره) ، ۱۷ شهریور ، امام علی (ع) و امام رضا (ع) و بیمارستان فوق تخصصی شمال به پذیرش و درمان بیماران کرونایی اختصاص داده شده است.

طبق آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم اکنون یکهزار و ۳۰۸ بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در مراکز درمانی استان مازندران بستری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.