ویروس کرونا  از اول اسفند ماه با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل به مازندران رسید. این ویروس در کمتر از یک هفته به تمامی مناطق استان سرایت کرد.

دکتر محمد سلطان تویه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شناسایی این تعداد بیمار با انجام آزمایشات و اقدامات بالینی همچون سی تی اسکن بر روی مراجعه کنندگان به مرکز درمانی شهید بهشتی نوشهر صورت گرفت.

وی گفت که از این تعداد بیمار دستکم ۳۰۰ نفر در بیمارستان شهید بهشتی نوشهر بستری شدند که تاکنون ۲۸۰ نفر از آنها پس از بهبودی کامل به آغوش خانواده بازگشتند و بقیه بیماران هم پس از دریافت دارو برای ادامه درمان به قرنطینه خانگی رفتند.

دکتر سلطان با بیان اینکه  هم اکنون ۳۳ بیمار کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی بستری هستند ، افزود : تخت های پیش بینی شده در این بیمارستان حدود ۷۷ دستگاه بود و در حال حاضر ورودی افراد مشکوک به کرونا پس از اجرای طرح غربالگری از سوی وزارت بهداشت و خانه نشینی مردم از روزانه ۸۰ نفر در هفته گذشته به زیر ۳۰ نفر رسیده است.

وی گفت : کاهش ورودی ها به این بیمارستان نشانگر آن است که مردم فرهنگ خانه نشینی را به عنوان مکانی امن و رهایی از ابتلا به ویروس کرونا پذیرفته و باور کرده اند و اگر این رویه به همین شکل ادامه یابد و از طرفی مردم هم به نکات مراقبت بهداشت فردی حساس باشند و رعایت کنند بزودی این ویروس از این منطقه رخت بر می بندد و از بین می رود .

کمک ۲۵۰ میلیون تومانی خیران 

رئیس بیمارستان شهید بهشتی نوشهر همچنین از کمک ۲۵۰ میلیون تومانی خیران برای خریداری تجهیزات پزشکی کادر درمانی درگیر بیماری کرونا در این بیمارستان خبر داد و گفت : اگر چه دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این حوزه مساعدت های لازم را داشته ولی خیران در روز های نخست شیوع این ویروس پای کار آمده اند و این میزان کمک کردند.

به گفته این مقام مسئول ، هم اکنون از نظر لوازم بهداشتی مراقبت های فردی و تجهیزات پزشکی در این بیمارستان هیچ کمبودی وجود ندارد و کادر درمانی نیز بدون دغدغه مشغول ارائه خدمات به بیماران هستند.   

شهرستان گردشگرپذیر نوشهر با جمعیتی دست کم ۱۳۰ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد  

   

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.